"Kız gibi ağlama", "insan olan herkes ağlar baba"

Nil Karaibrahimgil
Geçen gün oğlum Teoman'a çok kızdım, o kadar sinirlenmişim ki içimden bir Nemrut yükselmiş "kız gibi ağlıyorsun" demişim! Çocuk tokat gibi cevabı yapıştırdı. "Neden kız gibi diyorsun baba insan olan herkes ağlayabilir!" dedi.

Kendimden hiç bu kadar utandığımı bilmiyorum. Sonra kızım Öykü ile yüz yüze geliyoruz, henüz iki yaşında olmasına rağmen bana boş boş bakıyor, kendimden nedamet geçiriyor, utanıyor, utanıyor ve iki çocuğuma sarılarak ağlıyorum. 

Nil Karaibrahimgil'in o "Orkid" reklamı geliyor aklıma. Aslında firmanın ne kadar anlamlı bir kampanya yaptığını anlamış oldum. Yetiştiğimiz ortamın üzerimizde o kadar etkisi var ki, o kara bilinçaltından fırlayıveriyor yılların sarmalı! Her şey geleneklerin etrafında şekilleniyor, iyi olan geleneği, iyi olan adeti, iyi olan örfü alacağınız kötüyü almayacağız. Bunu bilir bunu söylerim.


Özür diliyorum, küfredilen, ağlatılan, örselenen, şiddet gören tüm kadınlardan. Maalesef bu geleneklerle kadınların toplumda eşit birey olabilme ihtimali yok. Kadının gelişimine, hayat hakkına kast eden onların öz güvenini yerle bir eden, cinsiyet ayrımcılığı yapan tüm örf ve gelenekleri reddediyorum.

Evet, oğluma katılıyorum, insan olan herkes ağlayabilir! Özlediğim o kadınlar çağının çok geç kalmadan ülkeme de gelmesini istiyorum.

"Kız gibi" deyimi neden kötüyü ifade ederken "Adam gibi" deyimi iyiyi ifade ediyor?

Hayatımızı bize bağışlayan tüm kadınlara teşekkür ediyorum.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi