İstanbul'dan Balıkesir izlenimlerim

Balıkesir'i geç tanıdığıma pişman oldum!


Balıkesir'in Karakoncolosları Tülü Tabak / Murat Sözver
İnsanın bazı pişmanlıkları olur. Benim de en büyük pişmanlıklarımdan biri de henüz tüm illerimizi gezememiş olmamdır. Oysa her ilimiz bambaşka güzelliklere sahip. Geçenlerde bir iş gezisi nedeniyle Balıkesir'e gittim. Ve onu 44 yıl sonra tanıdığıma çok üzüldüm, utandım. Balıkesir'in bir yanı Marmara diğer yanı Ege. Bereketli ovası, temiz havasıyla yaşanacak şehirlerden biri olarak gördüm.





Balıkesir Kuvayı Milliyeci şehir, Türk aslanlarının ocağı


Kuvayı Milliye'nin ocağı, odağı, ordusunun imkanları olmadan kendini kurtaran yiğit insanların şehri Balıkesir. Yüzlerce kez içinden geçtiğim Susurluk, Ayvalık, Cunda gibi yerlerini saymazsak onu geç tanıdığıma pişmanım oldum. Kolonyasının Cologne kolonyası kadar meşhur olduğunu bilmiyordum! Teeey Kuzey Ren Vestfalya'daki Köln kolonyaları için yazı yazan ben seni nasıl atladım çok üzgünüm! Bu Mısırlıları pişman eden Anadolunun ilk büyük imparatorluğu Hititlerin  Hattuşa'sını, Çorum'u görmeden Piramitlere koşmaya benziyor! Hüsamettin Oğuz anlatmasa Peynirlerinin bu kadar meşhur ve şahane olduğunu öğrenemeyecektim. Tüm bunları kendi ayıp haneme tek yaz yazıyorum Balıkesir.


Değirmen Kar, Balıkesir Yeldeğirmeni / İsmail Erhan Alan
İstanbul'dan bir kış gecesi saat 02:00 otobüsüne binip saat 07:00'de Balıkesir'e vardım. Garajında Kuvayı Milliye şehrine hoşgeldiniz yazıyor. Tüylerim diken diken oldu. Balıkesir Alaca Mescit'ye yakılan Kuvayı Milliye ateşini bugün bile yüreğimizde hissediyoruz. Kendi adıma söylüyorum o ruhu hissetmeyen taş olsun! Kazdağlarının havası buraya da hakim olmuş. Ben Kurtdereli Mehmet Pehlivan'ın Trakyalı olduğunu düşünürdüm ne hikmetse! Oysa Kurtdereli Mehmet Pehlivan da diğer bir Türk aslanı Seyit Onbaşı gibi Balıkesirliymiş! Balıkesir halkı er meydanlarındaki başarıları ile ne  kadar gurur duysa azdır.

Karakoncaloslardan Tülü Tabaklara bir tuhaf adet!


Evliya Çelebi'nin Seyahatnamesi'nde de geçen Karakoncoloslar Balıkesir'in Tülü Tabaklarında yaşıyor! İşgal yıllarında zombi gibi tabakhaneden alınmış derileri giyen yüzü kara insanlar işgal ordusu askerlerinin ödünün patlamasına neden oluyormuş!


İşgal askerlerini korkutan Tülü Tabak /A. Bayram Terzioğlu
Balıkesir İstanbul arası çok yakın günübirlik gezip İstanbul'da geri dönebilirsiniz. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim kesinlikle geç tanıdığınız için pişman olacağınız bir şehir! Balıkesir denince artık aklıma; tülü tabak, kolonya, Manyas Kuş Cenneti, Ayvalık,  Kapıdağı Yarımadası, Erdek, Altınoluk, türlü çeşitli peynirler, pehlivanlar şehri, su sığırlığı (Susurluk), Edremit, Bandırma ve zeytinler gelecek...

Sanırım kestane balı da çok meşhur çünkü ben İstanbul'da arayıp bulamazken burada bir çok markette ve şarküteride hatta fırında gördüm de şaşırdım. Belki de tesadüftür bilemedim!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı