İstanbul'da Bayram


Bugün bayram Teoman elimi öpünce içim bir tuhaf oldu. Öyle bir flaşback ki babacığımı hatırladım. Yaşlanıyorum galiba! Resimde gördüğünüz koç da onun anaokulu işi.


Bayram kelimesinin kökeni, etimolojisi


Bayram eski Türkçede “badram, beyrem” Oğuz Türkçesinde “bayram” olarak nice yıllardır şen günlerimizin ifadesidir. Bayram mutluluk, huzur, neşe, sükunet demektir. İstanbul’un bu bayramda da sükunet içinde olmasını temenni ediyorum çünkü bayramda İstanbul'dayız.

Kurbanlık hayvanlara eziyet edilmediği, kimseciklerin trafik kazasına uğramadığı, neşe, mutluluk ve sağlık içinde bir bayram olmasını diliyorum. Bayramınız kutlu olsun.

Bu yıl 13. gerçekleştirilen İKSV Bienali bayramda da açık, çocuklarımıza sanat zevkini aşılamanın tam zamanı.

Kurban bayramındaki bu sirkülasyondan çiftçilerimizin, ticaret erbabımızın, turizmcilerimizin de kazanmasını umut ediyorum. Yaşasın, İstanbul boşaldı meydan bize kaldı. Geleneksel Nişantacı Topağacı ziyaretimizden sonra bayram bize güzel.

Atamızın da dediği gibi "yurtta barışın dünya barışın" hüküm sürdüğü güzel günler diliyorum.

İyi Bayramlar İstanbul


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı