Söz Uçar Tipoğrafi Kalır
Bugün Pazar. Kahvaltıda
misafirlerim vardı. Öğleye kadar süren kahvaltı keyfi sonrasında kütüphanemi
karıştırıyorum. Bir proje için Amerika’dan getirttiğim 1978, 1982, 1997
yıllarına ait National Geographic dergilerine tekrar göz atıyorum. Reklâmlar
daha çok hurufat içerikli.
Aslında bir dergi için
tipografi çok önemli. Tipografi, dergi içinde okuyucunun her sayfada karşısına
çıkan önemli bir görsel biçimdir. Tipografi okuyucuya hem bilgiyi hem de mesajı
biçime dönüştürerek iletir. Onun bu özelliliği, bir derginin görsel kimliği
açısından yaşamsal bir öneme sahiptir. Okuyucu tipografi sayesinde neyi satın
aldığını, neden satın aldığını tanımlayabilir. Tipografi algılanabilirliğinin ve
işlevselliğini artırır.
Kişisel kaanatimi söylüyorum.
Benim en beğendiğim dergi Cornucopia'dır. P dergisi kolay okunan gene başarılı
bir tasarıma ve tipografiye sahiptir. Bu dergilerin font seçimleri oldukça
başarılı. Eskiden Geniş Açı Dergisi vardı, sanırım kapandı. YKY Sanat Dünyamız
adlı dergisini de başarılı bulurum. Aslında her derginin belirli bir tarz,
kişilik kazanabilmesi için tipografiye olan ihtiyacı büyüktür.
Tasarımcılarımızın bir kısmı belki de bu alanda uzmanlaşmalıdır.
Dün gece bir logotype
üzerinde 5 kişi fikir birliğine varamayınca, bu hurufat olayı bugünkü yazının konusu
oldu. Neyse şimdi balıkçıya gidip lüfer almam lazım.
Abstract:
Today is Sunday. There were breakfast guests. I am reading magazines.Our age is a communication and information age. In crowded city centers working people are surrounded with thousands of visual messages and graphic design products like emblems and logotypes, advertisements, posters, book, magazine and CD covers, newspapers and billboards...
Yorumlar
Yorum Gönder