Bir İstanbul Lokumu Cemilzade

lokkum istanbul

Cemilzade lokumları

Bir yabancıya, "Türkiye ile ilgili aklına gelen üç kelime nedir" diye sorsanız. "Turkish delight" demesi an meselesidir. İşte size lokum gibi bir hikaye... 

Sanat düşkünü, müzisyen, udi, Cemil Bey ailesini geçindirmek için Çankırılı ustalardan öğrendiği şekercilik mesleğine bir dükkan açarak başlar. Müzikayu Hümayuna davet edilince, hem şekercilik hem müzisyenlik ayıp kaçar kabilinden. Şekerci dükkanına  Cemilzade(Cemil’in oğulları) şekercisi 1883 yılında İstanbul Şehzadebaşında açılır. İmparatorluğun son yüzyılında İstanbul kaosa düşünce Tanıdıkları Salih Paşa’nın daveti üzerine  Mısır’a 1909 yılında gider ve 61 yaşında orada vefat eder. 

Cemil Bey’in oğulları Mehmet Ali ve Nurettin Beyler 137 yılında Mısır’da vefat eden babalarının ardından Kadıköy’e gelirler. Kadıköy Muvakkithane Caddesinde  Hacıbekir’in karşısına dükkan açarlar. Bugün dükkan torunlar tarafından işletilmeye devam ediyor. Nişantaşı Şubesi açılmıştı yakında. Bence bayramlarda bu geleneği unutmamak lazım. Ezmeleri lokumlarından da güzel tavsiye ederim. 

Abstract

The lokums you see above are from one of the oldest confectionery shops in Istanbul. Established 126 years ago, Cemilzade family (currently the fourth generation) makes its famous Turkish delights by incorporating the methods of their forefathers. Cemilzade lokum isn’t mass produced…more information.

Photo Source:cafefernando.com

Yorumlar

Müstehzi dedi ki…
Şimdi İstanbul da olmak vardı...
Boğazda balık ekmek yemek...Ardından da lokum:))
Blogger Bolat dedi ki…
Tavsiye ederim, kesinlikle :))
Nasıl canım çekti anlatamam. Hem İstanbul'u hem de oradaki dostlarla bir arada olmayı ve tabii ki fotoğraftaki lokumları da..
Begonvilli Ev dedi ki…
Offf! Ama bu lokumlar harika görünüyor.
dalgaizleri dedi ki…
Efendim eğer mevzu lokumsa , Safranbolu derim...
Hayal Kahvem dedi ki…
Kahvemin yanına, çifte kavrulmuş hem de söylemesi ayıp fıstıklı rica edebilir miyim?

O değil de, Cemilzade lokumlarını vallahi hiç duymamıştım.

Cemilzadegiller, Ali Muhiddin Hacı Bekirgillerin rakipleri mi oluyorlar:))
Unknown dedi ki…
Merhaba arkadaş Bolat

Türkiye'nin altı veya yedi kez bulundum. Geçen Eylül ayında eşim ve ben Kapadokya'ya ilk gitti. Biz çok keyif aldım.
Ben konuşamıyor veya Türk yazın. Ancak Google çevirmen harikası ...
Blog sayfamda sizin için umut. Ben birkaç dil için orada bir çevirmen var.
Size teşekkür ederim, oraya gidebilir

Bir kucaklama

Obrigado e um abraço
Larenta dedi ki…
Ovvv muhteşem görünüyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Merhaba Dostum Henrique, we can host you here :) A lot of thanks.
Blogger Bolat dedi ki…
Larenta, bir hafta sonu uğramak lazım size hangi şubesi yakınsa :)
Blogger Bolat dedi ki…
Merhaba ben buradan İzmit'e göndereyim isterseniz :) istemeniz yeterlidir yani.
Blogger Bolat dedi ki…
Dalgaizleri, gerçekten ilk defa sizden duydum Safranbolu lokumalarını, giden ilk gruba sipariş ediyorum, beğenmezsem ekşirim ona göre :) saygılar.
Blogger Bolat dedi ki…
Bekleriz Istanbul'a arkadaş ve lokum hasretini aynı anda gidermiş olursunuz :)
Blogger Bolat dedi ki…
Begoviller lokum kadar şeker yani, nedense bana tatili hatırlatıyorlar.
Larenta dedi ki…
Bahçeşehir'deyim ben ,ama aşığa Bağdat yakındır :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle :)
Kafe de Mola dedi ki…
Cemilzade ,illa lokumcuların kelime sonuna ekledikleri zade kısmını merak etmiyor değilim:)Kahve eşittir lokum.Eskiden memleketimin köy düğünleri olurdu ve biz çocuktuk öyle şimdiki gibi özel arabalarla gitmezdik traktörün arkasına gizlice atlar giderdik.İşte o düğünlerde lokum dağıtılırdı hemde kutu kutu avuç avuç.Lokum aşkım o günlerden kalmadır.Lokumdaki kalite değerlendirmem akli baliğden sonrasıdır efem.Teşekkürler Bolat maziye gittim geldim:).
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de severim ama tatlıya düşkünlüğümü frenlemem lazım çaya attığım şekeri bile azalttım, ama ara sıra atıştırmak lazım :) bak canım çekti :) Ah ah çabuk büyüdük!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı