Hey gidi günler

Geçen kütüphanemdeki kitapları karıştırırken bir fotoğraf kitabı buldum. İstiklal Caddesi reklâm tabelaları dikkatimi çekti. Tamek ve Apikoğlu. TAMEK kısaltması, Türk Alman Meyve Ekstreleri Kumpanyası sözcüklerinin baş harflerinden oluşuyormuş. Fabrika 1955 yılında Bursa Demirtaş’ta kurulmuş. Apikoğlu: Apik oğlu Kirkor Efendi tarafından Kayseri’de kurulmuş ve 1910 yılında İstanbul'a gelmiştir. Severek yeriz bazı hafta sonlarında. Tavuk, hindi eti tesisleri icat olalı beri gerçek sucuğun tadı bozuldu! Nerden nereye! Bu arada Apikoğlu 101 yaşında bir İstanbul markası olmuş bravo yani! Kutlarız!

Fotoğraf Kaynak: 1958, W.Robert Moore /NGS

Yorumlar

Adsız dedi ki…
ne çok değişmiş zamanın yüzü!
ressam dedi ki…
fotoğraf anlatıyor yani,80 ler sandım daha eskiymiş keşke tüm bu 50 li 60 lı 70 80 li yıllara ait fotoğrafların gösterildiği site olsa herkes fotoğraf gönderse.
Begonvilli Ev dedi ki…
Şimdi ise ağırlıklı olarak Türkcell reklam panoları var her yerde. Yazılışı bile Türkçe değil.
laleninbahcesi dedi ki…
Tamek'in açılımı ne kadar ilginçmiş...
Gerçek sucuk tadını özledik , bazen , sucuk benzeri ürün etiketi görüp şok oluyorum hatta midem bulanıyor.
Blogger Bolat dedi ki…
Haklısın sıradan bir balık, çok çabuk geçiyor zaman

Ressam, keşke diyorum ama birileri mutlaka böyle bir fikre kulak verir.

Bego, hiç bu açıdan düşünmedim:)

Lale, inan benim de öyle, gıda olayı tehlikeli hale gelmeye başladı.
Unknown dedi ki…
Ne kadar farklı bir yermiş İstiklal caddesi eskiden. Ankara'lı biri olarak bu resim bile yetti İstanbul'u özlememe. BLoguma bıraktığınız güzel yorumlar için çok teşekkür ederim :)) Acaba bu Apikoğlu'nun çiğköfteyle bir ilgisi var mı ? Ankara'da bu isimle açılan bazı yerler var çünkü.
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim Kubilay. Sanmıyorum çiğköftecicinin aynı Apikoğlu olduğunu ama Halkla ilişkiler departmanına senin için soracağım :)Evet çok farklı cadde trafiğe açık.
deniz saatçioğlu dedi ki…
Trafiğe açık İstiklal caddesi ne kadar garip geldi bana şimdi :))
Blogger Bolat dedi ki…
Bu halini tercihimdir Deniz :)
Zeynep dedi ki…
istiklal caddesi her seferinde beni buyuluyor. Eski halide guzelmis halada mukkemel bana gore.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı