İstanbul'u yaşamak

İstanbul’u yaşamak nasıl bir şey! Kendimce tanımlıyorum. Kafan eserse Avrupa kıtasını terk eder anında Asyalı olursun. Moda’da bir kahve içip vapurla tekrar Avrupalısın. Kalabalıkken şehir, eğer istersen dünyanın en yalnızı sen oluverirsin! Geçmişi ve geleceği aynı anda yaşarsın! Binalar üstüne üstüne geldiğinde çıkıp Galata Kulesi'ne teknolojiye kıytırık plazalara meydan okursun. İstanbul senin için Constantinople olur! Sanatta seçici olmalısın, ömrünü adasan Estambul’daki etkinliklere yetişemezsin. Martıyı ellerinle beslersin, yelkovan kuşlarını bir başka seversin. Lüfer canının orta yeridir, çinekop’u sarıkanat’ı tezgâhta görsen, öpüp koklayasın pamuklara sarasın gelir. İstersin ki büyüsün lüfer olsun! Beyoğlu’nda protestolara aşina olursun. En güzel sabah kahvaltısı Yeniköy kahvesindedir. Masaların en güzeli Asmalımescit’te kurulur. Şeflerin şefi Mehmet Gürs bu şehirde yaşar. Ghetto, Babylon performanslar tavan yapar. clinic live music club yeni trendin olur. Ya Nişantaşı Reasürans'a ne demeli! Balık pazarı dersen Beşiktaş köyiçi ve kumkapı. Sultanahmet’i soran turiste “follow delicious smell of meatballs ” diyesin gelir.  Biraz yürüyüş istersen Boğaz’da Arnavutköy sahil şeridi. Yol hep vakitten çalar, yetişme derdin hep bakidir. Eğer kitap okuma alışkanlığın varsa boşver trafiğe, direksiyon başındaysan yegâne muhalifimiz Nihat Sırdar radyodan emrine amade. Ying yang gibidir İstanbul, iyisi kötüsü, siyahı beyazıyla. Estambul’u İstanbul’da yaşarken değil şehri iki adım çıktığında hissedersin çekirge. Bir de Ali Cihat Aşkın’dan “Salacak  Şarkısı”nı dinlersen İstanbul aşkın depreşir, Gemerek’teysen otbobüs, Cote d'azur’deysen uçak biletine patlar bu sevda.

Fotoğraf Kaynak: Caner Cangül

Not: Bu sarkozy………….…………………(içimdeki sarkozy aşkını boşluğa doldurdum) yüzünden Cote d'azur’den gelecek yolcuların air france yerine THY’yi kullanmaları tavsiye olunur.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Moda’da bir kahve içip'' kısmına takılmadım değiil :) Bir Ankaralı olarak İstanbul'u o kadar özlüyoruum kii :) Orada yaşamayı isterdim en azından sıkılana kadar :)
Nini Nileud dedi ki…
İstanbul'da yaşamak, hayatı yaşamak demek ama bir o kadar da yorulmaktır bence... ya da ben çok yoruluyorum^^
Derya Solmaz dedi ki…
istanbulda yaşayasım geldi valla.. bu yazıyla.. :)
Adsız dedi ki…
İstanbul Aşk'tır..
Adsız dedi ki…
Ve İstanbul ancak bu kadar güzel anlatılabilir.
İstanbul ancak bu kadar güzel anlatılabilir..))Bence bir ayrıcalıktır İstanbulda yaşamak
Caner Cangül dedi ki…
Hani ilk aklıma düşenleri bir yazarsam neler çıkar dedim.

* İstiklâl'de sokak çalgıcılarını dinlemesi...
* Sultanahmet'te aval aval bakınarak gezmesi...
* Eminönü-Kadıköy arası vapurla gidip gelmesi...
* Vapurun kıç tarafından martıları simitlemesi...
* Sarayburnu'nda sahil boyu yürümesi...
* Açıkhavada konser seyri...
* Hisar'lara çıkıp yeniçeri misali koşturması...
* Köprüyü yürüyerek geçmesi...
* Salacak'da çay içmesi...
* İnci'de profiterol yemesi, mandabatmaz'da kahve içmesi...
* Zeyrek'de amaçsız dolanması...
* Sur boyunca yürüyüp Roma-Bizans izlerini bulması...
* Tünel'den çıkması ama geri dönüşte yürüyerek inmesi...
* Kirazlıtepe'den, Otağtepe'den, Ulus Parkı'ndan, Çamlıca'dan boğazı seyretmesi...
* Çengelköy'de böreğini alıp Çınaraltı'nda çay eşliğinde lüpletmesi...
* Garipçe'de haftasonu kahvaltısı...
* Riva'ya doğru araba ile gezmesi...
* Tarihi mezarlıklar içinde dolanıp İstanbul sana da kalmaz demesi...
* Esnaf lokantalarıda karın doyurması
* Bentleri, su kemerlerini keşfetmesi...
* Mercan'da, Tahtakale'de, Mahmutpaşa'da ne ararsan bulması...
* Hiç bilmediğin, gitmediğin semtin otobüsüne binmesi...
* Göç zamanı gökyüzünde leylekleri sayması...
* Yanındaki insana şehri anlatması...
* Gidilecek yerin çokluğundan kararsız kalıp, yine bildik yerlere istikameti çevirmesi...
* Daima seçme hakkının, alternatifinin olması...
* Hiç konu yoksa bile ortaya atılacak "ne olacak bu trafiğin hali" olması...
* Hakkında yazılmış pek çok kitap bulup okuyabilmesi...

Artık burada keseyim :)
Unknown dedi ki…
Sevgili Bolat, İstanbul'u hissettim taa buradan... Eline sağlık. Yine çok güzel bir yazı olmuş!
Elif Ayvaz dedi ki…
Tabii ya tabii ya... :)
Bilun ŞEN dedi ki…
İstanbul.. Her defasında şikayet edilen ama asla kopulmayan bir sevgili gibi :)
fashiondiyet dedi ki…
cok güzel bi yazi olmus :)
Laliş dedi ki…
Ne kadar güzel anlatmışsın... o kadar özlüyorum ki İstanbul'u...
okuyan dedi ki…
ne güzel bir anlatım olmuş...
Blogger Bolat dedi ki…
Kubilay, bekleriz biz buradayız, o kadar çabuk sıkılacağını düşünmüyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Hakikaten öyle yorulduğumuz şeylere baksan sonuç çoğu zaman incir çekirdeğini doldurmaz:)
Blogger Bolat dedi ki…
Magma, yaşanası bir şehirdir, tüm sıkıntılarına rağmen :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aşkların en büyüğü ve çetrefillisidir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok teşekkür ediyorum :) beni mutlu ettiniz.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, çok doğru, İstnabul'da yaşamak ayrıcalık :)
Blogger Bolat dedi ki…
Caner, yazacak o kadar çok şey var ki, tamamlayıcı İstanbul detayları için çok teşekkür ederim:) bambaşka bir şehir! Bir ömür yaşasan keşfet keşfet bitmiyor. Fotoğraf için teşekkür ederim tekrar :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, şimdilik hissedin ama fırsatı bulunca da atlayın gelin :)
Blogger Bolat dedi ki…
Elif tadını çıkardın herhalde İstanbul'un:)
Blogger Bolat dedi ki…
Bilun, tutkulu bir aşk gibi hep kavgalı ama onsuz da olmuyor :)
Blogger Bolat dedi ki…
Çok teşekkür ederim o sizin güzel görüşünüz :)
Blogger Bolat dedi ki…
O zaman sizin için en kısa zamanda bir İstanbul tatili diliyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ediyorum, siz de güzel yazıyorsunuz :)
Mutlu Eller dedi ki…
Böyle bir İstanbul anlatımını şu blog aleminde ancak siz yapardınız Bolat!
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Kıskandım sizleri:)
sen öylesine güzel istanbul diyorsun ve ben bir türlü gelemiyorum. benim de canım buna çok sıkılırken, yazılarını okuyorum boğaz havası almış gibi oluyorum. iyi geliyor. sağol. anakara'dan sevgiler. karlı anakara bugün yağmurlu oldu.
ruken dedi ki…
Gerçekten İstanbul'u daha da şahaneleştirmiş bu yazı.. yazıyı okumadan 3-5 dk önce eşime; yazın tatil için denize gitmek yerine İstanbul'a gitmeyi tercih ederim dedim..:) gerçekten çok seviyorum İstanbul'u.. Her zorluğuna rağmen orada yaşamayı çok isterdim..
İstanbul gıbı sehır mı var harıka olmus :)
öylesine güzel anlatmışsın ki sevgilini.. arkadaşımın aşkı onları başbaşa bırakıp gitsem mi dedim..ama sonra vaz geçtim ... çünkü hepimizin aşkına karşılığı var onun..
Elif Ayvaz dedi ki…
:)) Geldikçe çıkartıyorum. Her seferinde başka bir yüzünü görüyorum, tanıyorum. Daha çok seviyorum. :))
Elif Ayvaz dedi ki…
Bir çoğunu yapmışım kısacık ziyaretlerimde. Ne mutlu bana. :))
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bolat, yine diline saglik, harika bir Istanbul yazisi olmus bu. Nasil Istanbulumu getirdin simdi anlatamam, allahtan yakinda gelicem ve anlattiklarinin bir kismiyla hsret giderebilicem : ))) Guzel bir Istanbul haftasonusu diliyorum, soyle beyaz karlarla kapli, temiz temiz, trafiksiz turunden, benim gonlumden gecen : )
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, bunları senin de yapabileceğini düşünüyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de sizin tasarımları kıskanıyorum, kıskan kıskan nereye kadar efem :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ankara Ankara güzel Ankara:) DTCF'ye selam söyleyin benim için. Bekleriz İstanbul'a, geldiğin de tadını çıkarın.
Blogger Bolat dedi ki…
Burada yaşama imkanın olmasa da tatil yapmayı hakedecek bir şehir :) kedinlikle tavsiye ederim, eşinizle size iyi tatiller dilerim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle ama ah bir de içinde yaşayan kıymetini bilip bu güzelliğe saygı duyabilsek, hoyrat kullanmasak :) Ne dersin Biricit :)
Blogger Bolat dedi ki…
O sevgili hepimizi eskitecek güzelliğe sahip,o kadar haklısın ki, teşekkürler :)
Zelis dedi ki…
istanbulu yasamak istiyorum:)ucak biletine patliycak bu sevda belli;-)
cok güzeldi yine tesekkürler...:)
özge bayrak dedi ki…
ne güzel anlatmışsınız efemmm.
ben bursa'lıyım şahsen, tabii gelmişliğim var istanbul'a. yakın bir arkadaşım orada, sağolsun beni alır gezdirir tozdurur nadirende olsa. tabii çok yerini bilmem.
ilk geldiğim dönemlerde beni etkileyen beyoğlu'ydu, öyle kalabalık, öyle umursamaz, öyle tarih kokulu... hala her seferinde taksim'de gezerken bir dükkana girsem ve sonra çıksam, çıktığımda geldiğim yönü şaşırıyorum mesela , başımı döndürüyor istanbul :)
gelmeli, görmeli, dolu dolu gezmeli, keşfetmeli...
sevgiler.
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
valla bir izmirli olarak ne yalan söliyeyim istanbul bir başkaaa hani kordonumuz denizimiz kızlarımız kumrumuz ve daha birçok kelimemizle farklılık yaratsakda istanbulda yatan tarih bir başka , boğaz da keyif bir başka anlattığın gibi istanbul a gelip gezmek en büyük keyiflerimden biri bursa da yaşıyor olup arada gelip kalmakta daha bir keyifli ama:)))
Blogger Bolat dedi ki…
Tatil yapanlar tadına doyamıyordur, rüyalara girdiği kesin ama içinde yaşayan bizler için İstanbul deniz gibidir, çıkmadan kıymeti bilinmez :)
Blogger Bolat dedi ki…
Daha sık ve planlı gelin bence, keşfet keşfet bitmez. Mesela ben bugün Kadıköy, Nişantaşı ve Beykent yaptım...başka bir yerde bu inanılmaz gelir.
Blogger Bolat dedi ki…
Umarım çok keyifli bir gezi olur Zelis :)
sevda s. dedi ki…
İstanbul zaten yaşamasını bilene güzel, İstanbulda yaşamasını bilmeyen moda da bir kahve içmeden boğazda bir tur atmadan sadece işe gelip gidip sadece trafiğini görüp nefret ediyorlar bu şehirden. Bense her yeni keşifte daha çok seviyorum aksine :)
Blogger Bolat dedi ki…
Tadını çıkarmaya çalışıyoruz Sevda, ne mutlu bize o zaman :)
Blogger Bolat dedi ki…
Aylin, senin hasretini kaşımak istemezdim ama görüyorum ki tadını fazlası ile çıkarıyorsun İstanbul'un :)) teşekkür ederim iyi dilekler için Aylin. İstanbul bembeyaz ama ben sabah erkenden kalkıp Kadıköy'de Yönetim Kurulu üyesi olduğun NGO'nun toplantısına gidiyorum, biraz da toplum için İstanbul için çalışalım değil mi? Gelecek nesiller için çalışalım değil mi:)İyi tatiller dilerim :)
Adsız dedi ki…
cok güzel bir yazi olmus :) resimdeki yer istanbulun neresi? o ne köprüsü?
DiziManyaQ dedi ki…
"Ying yang gibidir İstanbul, iyisi kötüsü, siyahı beyazıyla" bundan daha güzel bir anlatım olur mu...ellerine sağlık
DiziManyaQ dedi ki…
Katılıyorum. istanbul'a aşık ancak şimdilerde uzakta biri olarak :)
Blogger Bolat dedi ki…
Dizimanyaq, teşekkür ederim güzel yorum için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Galata köprüsü :)
KendiniArayanAdam dedi ki…
istanbul'a aşık olmak;bir muhabbetin içinde istanbul ismi geçtiğinde aklına şehrin değil martıların,denizin kokusunun,cihangirde sessiz bir sokağın, istiklalde herkezin aynı düşünceyle baktığı çok uluslulugun gelmesidir..
Blogger Bolat dedi ki…
Öyle güzel anlatmışsın ki, benim post yavan kalıyor :) teşekkürler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı