Buğday bir medeniyet projesidir

Dün gece Buğday Derneği'nin Babylon’daki 10. Kuruluş yıl dönümüne gittik. Hem Buğday camiasına destek vermek hem de kendimize müzik ziyafeti çekmek için iyi bir bahane oldu. Güneşin Aydemir’in açılış konuşması ve Tiyatro sanatçısı Alper Kul’un sunumu ile başlayan gece Tohum Takas Ağı Projesi'nin tanıtımı, sevgili Viktor Ananias bilge söyleşisi ile devam etti. İçim burkuldu toprağı bol olsun. Richard Hamer, Adnan Karaduman ve Kaan Büyükdoğanay'ın yeni caz projesi Aura, Tulumla rock yapacak kadar ustalaşmış Volkan Aslan’dan sonra sahneye çıkan, Jehan Barbur’u sahnede görünce, bir karaca var sandım ama kadının içinden bir panter çıktı, sahne duruşu, dansı ile hakikaten bambaşka. Yeni Türkü'den Derya Köroğlu üç şarkı söyledi ama “telli telli telli şu telli turna” sız olmaz diyen seyircileri kıramayınca şarkıları dörtlemiş olduk. Sonra yine Bulutsuzluk Özlemi’nden Nejat Yavaşoğulları sahne aldı veee Moğollar'ın gitaristi Taner Öngür'ün yesyeni rock triosu “Müselles” gecenin krem dö la kremi oldu. Tebrikler Güneşin Aydemir, Oya Ayman daha nice başarılı yıllar Buğday. Ananelerimizden, babaannelerimizden, büyükbabalarımızdan veya her nerede ve kimde tohum bulursak saklayalım ve çoğaltalım. Yoksa biyolojik mirasımız yok olacak. Devletimiz son yıllarda uyandı da gen ve tohum bankası kurdu yoksa ocağımıza incir ağacını dikileceklerdi. Sonunca Can Baba’nın istedeği yere geldik. Buğday başta olmak üzere birkaç dernek ve çiftçide bu işe el atınca yeniden yeşerdi umutlarımız. Kurduğu organik pazarlarla gönlüme taht kurmuş bu güzel topluluğa başarılar diliyorum.

Fotoğraf Kaynak: Buğday Derneği


Not: Buğday, insan soyunun ilk evcilleştirdiği tahıldır, Etiyopya Omo-zone havzasından yola çıkan insan, Eriha’da vahşi buğdayı keşfeder ve  Çatalhöyük’te hasadını yapar. Buğday hem insanlık için hem Anadolu tarihi için önemli bir milattır. Buğday medeniyet inşasının başlangıcıdır, barbar insandan medeni insan geçişin ilk adımıdır. Anadolu’nun efendisi Hititler Buğday siloları yapmıştır. Buğday:  Ekmek olur, bulgur olur, yarma olur, börek olur, çörek olur, makarna olur, Aşure olur yeri gelir şarkı olur şiir olur daha ne olsun.

Yorumlar

Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, ne güzel bir geceymiş, sevdiğim isimler ordaymış. Jehan Barbur`u çok kez canlı dinledim, harikadır, beklenmediktir, sempatiktir, duygudur.

Böyle dernekler gerçekten umut verici, çoğalmasını diliyorum.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de çok beğendim, başka bir tarz ve kesinlikle sempatik :)
Gerçekten güzel bir etkinlik olmuş. Umarım devamı gelir bu tür organizasyonların...
Unknown dedi ki…
Viktor'un öldüğüne hala inanamıyorum. Daha dün gibi bana bahçeden kopardığı melisanın çayını yapıp getirmiş ve "sen bugün biraz yorgun görünüyorsun, bu sana iyi gelir" diye ikram etmişti Bodrum'daki Buğday restoranında. Toprağı bol olsun.
Nuraycatasarimlar dedi ki…
Jehan Barbur adını ilk defa Duru hocamdan duymuştum,kendisine bir konserinde giymek için ayakkabı boyamıştı:) merak ettim dinlemek lazım...
Organik denince aklıma Ayşe Armanın http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/19252276.asp bu röportajı geliyor...
Blogger Bolat dedi ki…
Ah Ah, her ölüm erkendir ama onunkisi çok erken oldu :(
Blogger Bolat dedi ki…
Gelmeli tabiki, ben seve seve desteğe hazırım :) daha güzel bir gelecek için :))
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle etkileneceksin, bazen bir ceylan oluyor, bazen kaplan, eğlenceli, samimi farklı bir sanatçı :) Ben nedense sesiniz Birsen Tezer'e benzetiyorum :)
arsené dedi ki…
Richard Hamer'in sesine bayılıyorum ya , Orient expression^da taken live'ı çok güzel yorumlamıştı... Bu arada maçka parka konser için Mostar Sevdah Reunion geliyor... kaçırmayın...:)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ediyorum arsene :) Hamer büyüledi o gece :)
kıskandım...:)))
pembe kekik dedi ki…
Orada olmak varmış.Çok güzel bir geceymiş.Jehan Barbur'u ben de çok beğeniyorum.Sevgiler:)
çiço dedi ki…
ne kadar güzel bir geceymiş gerçekten, telli turnasız olmaz diyen seyircinin içinde buldum kendimi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Sizde olsaydınız keşke :))
Blogger Bolat dedi ki…
Farklı ve yaratıcı olduğuna inanıyorum :))
Blogger Bolat dedi ki…
Adamın kendisi zaten 10 numara :) oradaki insanları hiç kırar mı:))
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ne guzel bir aksam gecirmissin. Yeni turku yu canli dinlemeyi ben de cok isterdim, neredeyse ezbere bildigim yegane bir kac sarki onlara ait.
Unknown dedi ki…
Jehan Barbur'a bayildim ve kendisi i-tunes'da bulunuyor ona daha cok bayildim.

Tesekkurler...
Unknown dedi ki…
Bu arada yazinin not'unu daha cok begendim :-) hititleri birak Evliya Celebi anlata anlata bitiremiyor ya her kalenin bugday ve diger tahil ambarlarini....40 cesit meyvesini sebzesini....en son Yalova'da annem onume ithal elma getirdi, aglamak istedim! ozellikle uzaktan bakinca cok daha net goruyor insan nasil somuruldugumuzu....

Bugday dernegini Tijen Inaltog'un sitesinde duymustum ilk, surekli karsima cikar bende guzel (bazen aci) haberlerini okurum. Yollari acik olsun...
Blogger Bolat dedi ki…
Derya Köroğlu çok şeker adam, o kadar samimi o kadar sempatik ki, kıyafetlerde süperdi :) şarkıları için laf etmeye luzum var mı? :)
Blogger Bolat dedi ki…
Canlı performansını kesin izlemen lazım bana hak vereceksin, çok güzel giyiniyor, bazen bir ceylan yavuru bazen leopar :))
Blogger Bolat dedi ki…
Maalesef elmalar Şili'den geliyor şaka gibi! Şili nere İstanbul nere!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi