İstanbul'un mall'ları

İnsan denen varlığın hayatında iletişim hep birinci sıradadır. İletişirken de çoğunlukla kelimelerle anlaşıyoruz. Bazen ilkellik yapıp el kol hareketleriyle konuştuğumuz oluyor mu? Oluyor! Bazı kelimeleri oluşum sırasında bedenimizle uyumlu hale getiriyoruz. Örneğin “hop” kelimesi bir anındalık durumunu anlatıyor. Aracımızın karşısına bir canlı ya da başka bir nesne çıktığında istemsiz şekilde “hop” dediğimiz oluyor. Dolmuşa binerken kapı düğmesi yerine gaza basen sürücüye “hoop” diyoruz. Bir kütüğü kaldıran orman işçilerini düşünün “hooop” diyerek eylemi kelime aracılığı ile kolaylaştırıyorlar. Çocuğunuza, “bebeğim üfle bakalım soğusun” dediğinizde aslında “üfle” kelimesinde dudaklarınız eylemi gerçekleştiriyor. Deneyelim şimdi lütfen! “Üfle” diyelim lütfen! Gerçekten nefesinizi dışarı doğru ittiniz değil mi! Bolat bakalım buradan nasıl bir İstanbul bağlantısı yapacaksın merak içindeyim? İşte geliyor… Bu inşaat sektörü mü çok ileri! Biz mi geriyiz (sektörün gerisinde yani) anlamadım arkadaş! Birçok alışveriş merkezi ve yaşam merkezi için "mall" kelimesini kullanıyorlar. Bilemiyorum “Mall” kelimesine acayip takıldım. İstedim ki İstanbul’daki “Mall’ları öğrenelim! Malum bloğumuzun konusu “İstanbul” olunca, öğrenmek şart oldu! Lütfen İstanbul’un “mall’larını” buraya not edelim. Siz derseniz ki  Bolat “ iletişim, insanlığın başlangıcıyla başlayan ve insanlar, tarafından geliştirilen dinamik bir süreçtir ve bu süreçte mall’lara da yer vardır. O zaman Türk Dil Kurumu’nu göreve çağırıyorum. Lütfen sözlüğe “mall” kelimesini ekleyelim! 

Yorumlar

Caner Cangül dedi ki…
Gitmem, giden hakkında da hayırhah düşünmem, Allah kimseyi mall'lara düşürmesin :))
Blogger Bolat dedi ki…
Caner büyük konuşma :)) bir gün yolun kesişebilir herhangi bir mall'la :))
sadece 'mall' olayı mı bolat? açtın pandoranın kutusunu lütfen devam et... aslında belki de TDK sadece ingilizce sözlük ile birleştirse türkçe sözlüğü daha mı kolay olur işleri.. ne dersin? hani red house (sn anlatmıştın törkiş oricin sayılır ya..ucundan da olsa) ve tdk sözlüğünü birleştirmek gibi?
Blogger Bolat dedi ki…
Oooo, daha neler var da! Bu mall olayı beni benden aldığı için yazayım istedim. Biz yazalım bu insanlar farkında olsun mall'lar çoğalmasın azalsın:))
Sis dedi ki…
Hmm,
Genelde tüm ilçe belediyeleri encümen üyeleri, emniyet şeridi ihlalcileri, sokaklara tükürenler, tükürmek eylemleri arasında en hafifi kalanlar,okulluların fasıl yaptığı meyhanede eller havaya yapanlar,b.kunda boncuk olduğunu sanıp b.kunu herkese bulaştırmaya çalışanlar, apaçi diye adlandırılanları eleştirip aslında apaçi kavramını yarattıklarının bilincinde olmayanlar,ben ve ille de benim düşündüklerim deyip bunu herkese diretenler...
Ayhhh yoruldum saymaktan, oysa daha dörtte birini bile yazmamıştım. Mal mı lazımdı abi hemen sağlayalım :))
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel, ne çok "mal" varmış ama biz "mall" arıyoruz :)) ama iyi aldık ayarı gideriz böyle :)) teşekkür ederim yorum için:)
Sis dedi ki…
Ya yanlış anlaşılmak istemem,ama ben bir sözcük oyunu olduğunu düşünüp "mal"ları yazdım, yoksa "mall"lar her köşe başında artık, aramaya gerek yok. Sürç-i lisan olduysa affola.Ayar falan ne demek öle ya, tinercimiyiz saygısız nesilmiyiz biz,ne haddimize:D
Blogger Bolat dedi ki…
Yok yok, anlaşılmıştır olay :)) ince gördük biz de bunu:) merak etmeyin. Tinerci nesil söylemi için ne desek boş :))
BÜTÜ dedi ki…
o kadar güzel yazmışsınız ki keyifle okudum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, harikasınız:)
Unknown dedi ki…
Kapasinlar o mall'lari yaaaa! Gonullu modern hapishane onlar, icim daraliyor gidince! Ben bilmem kac tane var ama duydugum kadari ile gercekten adim basi olmuslar! Cok lazimdi! Biz de bir kapali/acik carsi kulturu yokmu Bolat'cigim? onu devam ettirseydik olmazmiydi? Cok mu arabesk olurdu? Olmazdi herhalde....bir dokundun bin ah isittin, ne dertliymisiz breh breh...
joyvemoda dedi ki…
güzel yazı,yazıların genelde güzel zaten
Driftwood art dedi ki…
Sadece İstanbul'damı "mall" lar var; Oooo her köşe başında var bu "mall"lar....Neyse ben sivri dilimi fazla uzatmadan kaçiiim.hehe :)
Modavesaire dedi ki…
ANTALYADA shemall ADINDA BİR MALL VAR :)) AHAHAHAAA...ARKADŞIMIN ERKEK KARDEŞİ GİTMİŞ VE DEMİŞ Kİ '' abla ya valla she mal yani '' hahahaa...
Adsız dedi ki…
Kütüğün hayatımda önemli bir yeri var hoooop dedirtmem. Böyle biline....
Mal mı desem, mall mı, mallllll mı, bilmiyorum ama mal çok.
Önüm, arkam, sağım, solum sobeeee
Adsız dedi ki…
keyifle okudum mall kısmı cuk oturmuş iyi bağlamışınn:))
Zeugma dedi ki…
Bolat Beyler birilerine kızmışlar belli :)
Bağlantıları çok sevdim.

Şu TDK ile ilgili çağrılarınsa şahane...
Blogger Bolat dedi ki…
İsimlerini değiştirsinler önce, çarşı kültürünü maalesef öldürdük, biz dikey seviyoruz artık :))
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, bir çok yerde mall var :)
Blogger Bolat dedi ki…
Gerçekten var mı böyle bir yer:) varsa çok gülerim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Evet kütük güzeldir :)) evet gerçekten her bir yanımızda mall lar var.
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim, mall a karşıyım ben :) mall demektense AVM'yi tercih ederim
Blogger Bolat dedi ki…
Mahmut Bey gişelerinde Mall of İstanbul diye bir inşaat gördüm ilham verdi bana :))
evet sımdı mall derken bısey mı ıma edıolar yani :))
üfleyerek yemek yemek zararlı bu arada :)
bıde bısey daha dıcem mimledim sizi blog geleneğı olarak sevgıler:))
Melange dedi ki…
ehm..ben söyle desem.. genel anlamda tüm ülkeyi "mal(l)" yapip ve de dis aliciya acmis durumdalar halihazirda.. kocamaan bir mall yani.

Bolat, bazen dilimi tutamiyorum, yayinlamayadabilirsin :)
Pinecone Stew dedi ki…
Have a SUPER week!
Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, bu bahsettiğin "Mall" meselesine benzer durumlar hep var. (onayladığımdan yazmıyorum)
Mesela Almanlar, İngilizce`den Almanca`ya sızan kelimeler için "Denglisch" tanımını kullanırlar:)
SILVIA dedi ki…
wonderful post honey!!! =D
great style
xoxo
nil dedi ki…
bir de "aveme" var yaydırarak söyleniyor, o da eklensin sözlüğe :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim mim için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet ülkemizde çok mall var :)
Blogger Bolat dedi ki…
Biz de böyle mi yapsak acaba Turklish olsak bazı kelimeler :)
Blogger Bolat dedi ki…
Thank you very much Silvia :)
Blogger Bolat dedi ki…
Olur bence TDK bunu duysun Nil :)
Blogger Bolat dedi ki…
What a nice news :) İstanbul'un tadını çıkarın bol bol eğlenin :)
Mutlu Eller dedi ki…
^_^ Turklish iyi fikir, tuttum Bolat!
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Mal i mall i bilmem, isteyen istedigini kullansin bence, ben de AVM denilmesine alisamadim bir turlu : ) Ama ustunde Mall yazmasin bariz, bildiklerim arasinda da Istanbulda yazan yok, genelde akilda kalici tek kelimeden olusan bir isim koyuyorlar. Yine o akici dilin, olayi esprili bir sekilde baglaman, uffler hoplar cok hosuma gitti : )
KendiniArayanAdam dedi ki…
mall nedir arkadaş biz bazar da büyüDÜK :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, evet hatta bu kelimeyi ihraç ettik , where is the grand bazaar?
Blogger Bolat dedi ki…
Mall of İstanbul diye bir konut projesi var mesela :)) cidden onu görünce böyle bir yazı yazayım istedim :)))
Helena dedi ki…
Mall'lar kapitalismın tapınakları, ve mallar eski cami avluların, eski mezarlıkların yerine almışlar-- kadınlar oraya gidid rahatsız edilmeden orturabilirler, çocukları ile birlikte olabilirler.

Ben yabancıyım ve mall'lardan önce buradayım ve ne zaman sokağa çıktımsa, peşimde erkekler "I lav yo, I lav yo" ve "rastlege" dokunuşlar. Bugün bile parkta oturusam hemen bir erkek gelir. Üniversitede hemen bir erkek öğrenci yanıma gelir "İngilizce konuşalım" der...mall'da kimse beni rahatsız etmez. Kızım (uzun boylu, ağır kafalı sarışın, polislerin tarafından bile rahatsızlanmış) da oraya gidip rahatsız edilmez, arkadaşlarla emin bir yer olduğunu rahatız.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben Mall'ın içeriğine asla karşı değilim, bunlar bir gereksinimse olmalılar fakat mall kelimesi bizim sözlüğümüzde henüz yer almamıştır, itirazımız bunadır. Komik duruyor, iğreti duruyor bu isimler! Yaşamış olduklarınız için üzüldüm ama maalesef fazlasıyla olmuştur anlattıklarınız!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi