Dur taksi götür beni Taksim’e

Bayılıyorum şu Kıbrıs ağzına


Bugün şarkı hakkımızı Eylem Kızıl’dan yana kullanıyoruz. Gıprıs Türkü, Londra’da büyümüş, beş parmağında 10 marifet bir şarkıcı, söz yazarı. 1984 doğup neler sığdırmamış ki hayatına, fotomodellik, oyunculuk, dans say say bitmez. Biz onu belki “Amman”,  “mız mıız” gibi parçalardan hatırlıyoruz lakin benim şarkısını seçiş sebebim İstanbul’a ithaf ettiği “2010 İstanbul” parçasından dolayıdır. Oturup Eylem dinler misin Bolat? Eee, bi düşünmem lazım! Ama neden olmasın. Biraz araştırma yaptım internetten, Kıbrıstan dostlara sordum boş kız değildir dediler. Eylem Kızıl "İstanbul" adlı parçasını 6 dilde okumuş, bravo yani Türkçe, İngilizce, Almanca, Japonca, İtalyanca ve Rusça.
Son olarak. 

Yazımı Girne’de kapkaççı kovalayan şu sevimli KKTC polis anonsuyla bitiriyorum.
Kapaaannnn gaçamayan!
Gaga tece polisi!
Bayılıyorum bu şiveye/ağıza, ayrıca Kıbrıs insanı çok medeni tebrik ediyorum. 
İstanbul’dan iyi pazarlar dilerim, kemiklerinize kadar dinlenin.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
7 sene orada yasadim, DAU'de okudum hayatimin en guzel yillariydi, havasini, suyunu, insanlarini herseyini cok severim bi Lefkosa'ya bi de golyandro'ya alisamadim o kadar :-) Maalesef destek goremiyorlar ama tplum olarak sanatin her dalinda cok yeteneklilerdir.
Blogger Bolat dedi ki…
Ne güzel,o zaman o Mağusa plajını tepe tepe kullanmışsınızdır ve güzel bir plajdır orası. Lefkoşa biraz karasal bir yer olduğundan olsa gerek ama gene de kendine göre ambiansı var :)
Unknown dedi ki…
Glapsides mi? Orada yatip kalkiyorduk desem abartmis olmam!
Blogger Bolat dedi ki…
Oh ne güzel, ben çok sevdim o plajı :) gene gidecek ben:))
Adsız dedi ki…
Vakitlerden bir vakit
çalmıştım kapınızı
sonra
kapatmıştım kendi kapılarımı
merhaba...
Hayat kitabım :) dedi ki…
Güzel yorumlamış :)
euphrates dedi ki…
Naparsınız be oraşta, ne konuşursunuz? :))
Golyandro ve Molahiya Kıprıs'ın en sevmediğim iki ürünü. Ben de orada yaşadım, hatta vakt-i zamanında şans eseri orada doğmuşmuşum, baba denizci olunca :)

Kullandıkları -cik eklerinin hastasıyım, bu ekle her şeyi küçültebliyorlar: köpecik, çocukcuk, evcik, vektörcük (Fizik öğretmeni böyle söylerdi)
Bir gitmeli, Salamis'de dolanmalı, özlemişim!
pembe kekik dedi ki…
Ben de iş için gitmiş ve Girne'de kalmıştım.Yaz mevsiminde gittiğim için oldukça kalabalıktı.Lefkoşa'ya da gittim ama Girne'yi daha çok beğendim ve sevdim.Orada okuyan öğrenciler genelinde çok mutlu:)
Blogger Bolat dedi ki…
Merhaba, hoş geldiniz :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, Sevda seni de ekliyorum Kağıthaneye:)
Blogger Bolat dedi ki…
Napalım be, öyle gendi halimizde takılıyoruz. Birazdan Voppacık pişireceğiz. Çok şanslısın, sen de Gıprıslısın yani, git özlemiştir memleket seni :))
Blogger Bolat dedi ki…
Lefkoşa Akşamları da güzeldir ama öğle dağdan ifil ifil eser :)
Mitha Komala dedi ki…
great music video ! that lady is so gorgeous and beautiful in the lovely dresses <3

http://mithakomala.blogspot.com/
bozbek dedi ki…
Kıprıss kıprısss.. Gelsin Hellimler, güneş, deniz.
Yeni karşıladık Kıbrıs'tan gelen bir misafirimizi..
Güzeldir Kıbrıs..

Kağıthane'ye bi gidip geleceğim ama şimdi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet hellimim kızartmasını ve Voppacığını severim bir de molahiya :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Hic duymamistim bu sarkiyi ve soyleyeni. Belki bu yaz tutar bu sarki. Ben de seviyorum bu siveyi. Birkac sene evvel is icin baya gitmistim, cok iyi karsilanmistim. Comert yorumun icin cok tesekkurler. Kafamda bir fikir var, biraz zaman gerekiyor ama : )
Melange dedi ki…
hahaa..ben bu gaga tece polis anonsuna bayildim..gapan gacamayan..:)
G R İ ❥ dedi ki…
senin bloguna her ugradigimda Istanbulum geliyor : )
Sevgili Bolat, ukalalık yapmak istemiyorum ama bir konuda sizden ufak bir ricam var. Kıbrıs'ta konuşulan Türkçe bir şive değil Türkiye Türkçesinin Kıbrıs Ağzı'dır. Hepimizin okul yıllarında yanlış öğrendiği ve karıştırdığı iki terimdir ağız ve şive. Bunu yapıcı bir eleştiri olarak alırsanız memnun olurum.Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum biliyorsunuz ki. Sadece yanlış öğrenmelere mahal vermemek adına bu yorumu yapıyorum.
Kıbrıs'ı ve Kıbrıslıları hem sıcaklıklarından hem de konuşma tarzları açısından çok seviyorum. Yine bilgilendirici güzel bir yazı olmuş. Yenilerini merakla bekliyorum :)
Sevgiler.
Unknown dedi ki…
En son yakamozlarla dans edisim oradaydi, huzunlendim bak! Gidersen kokusunu cek icine benim icin,memleket hasretinden beter oraya olan ozlemim...
Sonsuz Dekorasyon dedi ki…
şiveye koptum... birde azeriler beni koparıyor:)
Blogger Bolat dedi ki…
Umarım birleşik Kıbrıs hayali gerçekleşir ve her iki toplumda müreffeh bir hayat sürer, bir daha savaş mavaş aklıllarına getirmezler :))
Blogger Bolat dedi ki…
Thank you Mitha :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ne demek hocam, başımıza taç yaparız seni. Yeter ki bilmediğimiz bir şeyi ya da yanlış bildiğimizi öğrenelim. Onur duydum, hep beklerim bu tür düzeltmeler:))sizin için mümkünse tabi, teşekkürler...
Blogger Bolat dedi ki…
Gerçekten Kıbrıs ağzını iyi konuşanlara rastlayınca çok şaşırdım, çok sevimli :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ama diyorum, bekliyoruz, bekleriz diye :))
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, gaçamayorlar ada olduğu içün maalesef ne üzüldüm ne üzüldüm kapkaçcılar için :))) çok sıkı devlet şu ambargolar kalkarsa kimse tutamaz :)
Blogger Bolat dedi ki…
Şarkı güzel de klip çok absurd :)) yönetmeni beni affetsin ama ancak bu kadar olur yani :)) ama sanata saygımız var vardır onlarında geçerli açıklaması.
Nezaketiniz ve anlayışınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler...
çeşnici Handan dedi ki…
Gece gece anons güldürdü beni teşekkürler iyi akşamlar.
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, öyle gapıp gaçılmıyor Gıprısta :))
Mehlika Yıldırım dedi ki…
istanbuuuuuuuul, ya çok özledim beee . . .Nasıl bir şehirdir böyle bir gören bir daha görmek istiyor büüyülü bir yer, özel bir yer. Şarkı da güzelmiş ne de olsa İstanbul diyor di mi =)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, gez gez bitmez tükenmez :)
Adsız dedi ki…
süperrrrrrrrrrrrr
sevda s. dedi ki…
Anonsa bayıldım, şarkıyı daha önce duymamıştım. Ben Kıbrıs'a da gitmedim ki :(

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi