Atlas: Dünyanın Yükünü Sırtında Taşımak

Herkül Neden Yorgun başlıklı postta Herkül'ün bir gece kafayı kırıp çoluğu çocuğu hatta eşini katlettiğini anlatmıştık.Herkül'ün bu durumuna üzülen Miken kralı Herkül'ün günahlarından arınabilmesi için ona 12 görev verir.  Bu görevlerden Yedincisi 'Hespridilerin Bahçesinden Altın Elmaları çalmaktır.'  

Çalma eylemi Titanlığına halel getireceğinden, karizmasını çizdireceğinden, Altın Elmaları almak için Hesperidlerin bahçesine giren Herkül, Atlas Babanın kızlarını ayartmaya çalışır, kızlar bu numarayı yemezler. Hatta kızlar "senin buban Türk Polisine göre Deyyusmuş" deyip onu makaraya da almışlardır. Herkül de kızlardan umudu kesip Atlas Baba gider. "Ooooo Atlas Baba bu yıl hasat güzel, Allah bereket versin! Şuradan bana üç elma kopar da senin yüküne ortak olayım! Dünyayı sırtımda ben taşıyayım! Sana hayırlı bir damat olayım" diyerek Atlas Babayı ikna etmiş! Dünyayı omuzlarının arasında tutarak Atlas Babayı beklemeye başlamış, bekle bekle  gelen yok

Nihayet birkaç gün sonra atlas baba gelmiş elinde üç altın elma, Herkül'e "kolay gelsin yiğenim, nasıl dünyayı sırtında taşıma kolay mı?" deyince Herkül duruma bozulmuş. "Atlas Baba Atlas Baba hep sen mi taşıyacaksın şu dünyanın yükünü, bırak ben de taşırım fakat bir istirhamım olacak sizden" demiş! "Buyur Herkül" demiş Atlas Baba, Herkül " Ben geçen Constantinople üzerinden geçerken simitçi çocukların tablalarını gördüm bi koşu gideyim o tablalardan alayım dünyayı İstanbullu çocuklar gibi başımın üstünde daha düzgün taşıyayım " diyerek dünyayı Atlas Baba’ya tekrar dünyayı iade etmiş, ediş o ediş tabi, derhal tüymüş! Bak, hala bu evreni  hala Atlas Baba sırtında taşır resimde gördüğün gibi. Bugün kullandığımız "Dünyanın yükünü sırtında taşımak" deyimi buradan türemiştir. Yolcudur Atlas bağlasan durmaz diyor kaçayorum.


Çok merak ettim nedir bu "deyyus olayı" diyenler  Sabah Gazetesi, Yavuz Donat köşesi için şöyle, Hürriyet Gazetesi,  Yılmaz Özdil  köşesi için böyle buyursunlar.


Fotoğraf Kaynak: Vikipedia


Yorumlar

BÜTÜ dedi ki…
ne güzel bir yazı olmuş yeniden :)
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel olan sesin o yüzden öyle Bütü :))
Blogger Bolat dedi ki…
Siz de güzelsiniz :))
semmma dedi ki…
uyurken masal anlatan amca siz olun yaşlandığınızda.
Gulsen dedi ki…
sabah alayım ben, yozdil amca toplam 50 kelimeyle yazıyor ırak olsun benden :)
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Atlas Bey nereye yolculuk : ) Hikaye yine cok guzel. Bu arada birkac gundur internete giremedim rahatca, o yuzden rotarli yazabildim yorumlarimi : )
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ha bir de benim aksesuarlar faux fur denileninden, sultanlarimiz gerceklerini kullanmis...
Blogger Bolat dedi ki…
İtinayla masal anlatılır ama masalın yarısında uyursak yaşlılığımıza verirsiniz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Yavuz Donat'ı da severim Yılmaz Özdil'i de :) Yılmaz Özdil'in sivri dilini severim ben :)cesurdur, eleştirmeyen, eleştiremeyen adam zaten gazeteci sayılmaz, ondan iyi yazar olamaz :))
Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, aklıma neler getirdin gene:)
Kdz.Ereğli doğumlu olarak bilirim ki, orada sahilde bir Herkül heykeli vardır.
Cehennemin kapısını bekleyen üç başlı canavar köpek Kerberos'u yakalayan Herkül'ün en muhteşem hikayesi derler.
Aynı Herkül' den bahsediyoruz sanırım Bolat...
Kahve molası vermişken iyi geldi hikaye:)
Blogger Bolat dedi ki…
Hiç önemli değil Yeliz'in dediği gibi köşesini kıvırır kaldığın yerden okumaya devam edersin arkadaşım :))
Blogger Bolat dedi ki…
Olsun seni de gönüllerimize Sultan ilan ediyoruz Aylin Hatun, var git Venedik konsülüne söyle sana şatoyu ayarlasınlar :) Massimo Cicciare'ye hamili kart yakinimdir kartını gönderiyorum ben :))
annemahsustan dedi ki…
Ne güzel olmuş bu yazı... Ben de bugün bizim dünya haritamızla/küremizle ilgili yazı yazmıştım...

Şu post hediye/ithaf etme olayın var ya, bana da gezmeli/görmeli/ülkeli bi post hediye eder misin? Ismarlama gibi oldu ama: )
Adsız dedi ki…
Resimdeki ağbinin hali nicedir öyle..Yokmu ona orda yardımcı olacak bir vatandaş..Öööle karşısına geçip aval aval bakıyolar anlaşılan..
Blogger Bolat dedi ki…
Evet aynı Herkül ya da Roma mitolojisindeki adıyla Herakles :) Karadeniz Sahillerindedir çünkü Altınpost'u o da aramış hatta bu köpeği etkisiz hale getirmek görevleri arasındadır çünkü postu bekliyor Kerberous:) çok sevindim beğenmene :))
Blogger Bolat dedi ki…
Hehehe evet neden olmasın önce yazılı yapıyorum sınavı geçenlere post ikram ediyorum :)) şaka yahu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ben bi el atim dedim ama dünya yükü pek ağır :))
caglaBeycan dedi ki…
ne güzel yazmışsınız çok uzun değildi okumak kolaydı ama dil çok akıcıydı:) hikaye de ilginç olunca keyifli bir an yaşadık sayenizde
Blogger Bolat dedi ki…
Memnun oldum yorumun için Çağla, finallerde soru olarak çıkabilir atlas baba veya hesperit kızları dikkat et :)) İzmir'e ve Anneye selamlar :)
Buldugunuz konular , yazdıgınız yazılar gerçekten cok orjinal ve zekice.. tebrik edyorum :)
selinacar dedi ki…
Acaba ben bu masal tadında yazıları uyumadan önce okusam, uykusuzluğuma çare olurlar mı? :)
Blogger Bolat dedi ki…
Rica ederim, işte öyle paylaşalım bilgimiz görgümüz bizimle mezara gitmesin belki bir faydamız olur diyerekten yazıyoruz:) sizlerden de böyle güzel yorumlar gelince yazmaya devam ediyoruz bir nevi ayar alıyoruz diyelim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Selin iyi olur bence, Herkülle bosphorus'u geçip geçip Altın postu ararsın kah yeraltında kerberous itleriyle dalaşırsın heyecan macera hepsi burada olur :))
rapsodistanbul dedi ki…
Şu sıralar bu sözü o kadar çok kullanıyorum ki başlığı görünce tanıdıkla karşılaşmış gibi oldum.:) Her zamanki gibi zevkle okudum, teşekkürler.:))
miniamania dedi ki…
demiştim ya blog vardır bakılası, blog vardır okunası. Bakınası bir blog sahibi olarak yazılarını okuyorum, yetmiyor bir de yorumları okuyorum ayni keyifle. Mmüptela ettin beni )) Daha bugünkü makalelerimi bile okumadan sana bir bakayım demiştim birikince olmuyor )))
Blogger Bolat dedi ki…
Değil mi ama :) hepimiz ayrı ayrı dünyanın yükünü omuzlarımızda taşıyoruz:)
Blogger Bolat dedi ki…
Eywallah, biz de sizin minik objelerin müptelası olduk, yüreklendirici yorum için çok teşekkür ederim :)
Sis dedi ki…
Hahaaahha Y. özdilin son cümlesi süper. Ne zaman apollon yazacaksınız hocam :)

Gündeme cuk oturan,eğlendiren-güldüren, öğreten, Bolat yazısı işte kısacası. Teşekkürler
çiço dedi ki…
blat zaz satışa açılmış ;) büyük ihtimalle sen görmüşsündür de ben yeni gördüm :)
İki Kum Tanesi dedi ki…
Sayende; pek ilgimin olmadığı, pek de hoşlanmadığım tarihi seveceğim Bolat :)
Bende hem yazılarınızı hemde yorumları okuyanlardanım.Ayrıca kaçırdığım bir yazıyı da okumuş oldum( hemde çok sevdiğim bir yazardan) Bu arada çok doğru bir seçim yapmış Uğur Dündara Zeus demekle bence benziyorda.
çok güzel yazmışsın her vakit olduğu gibi. yükleri taşırken yükle kaçmak oluyor mu?
Passion for Fashion dedi ki…
Güzel yorumun icin tsk ederim :)
Dünyanın yükünü taşıyan simitçi çocuklar ....Bravo gerçekten keyifle yazı okuyorum bu blogta..
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de çok keyif almıştım gazeteciye terörist muamelesi yapılır, dinlenir mi yahu :)) sonunda böyle madara olursun :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Anaaaaaaaa ben GDOL'daydım görmedim derhal bakıyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Sevelim sevdirelim çocuklara öğretelim zira yaşaşnanlar tekürrürden ibaret :))
Blogger Bolat dedi ki…
Esen, farklı bakış açılarına hep ihtiyacımız olmuştur :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ama dünyanın yükünü Atlas'a da kakalamak olmaz :)) ama işimize gelmiş demekki :))
Blogger Bolat dedi ki…
Hazır sırası gelmişken İstanbul'un günahını çeken simitçi çocuklarımızı anmak haksızlık olurdu, o çocuklara o yaşta dünyayı taşıttığımız için kendimizi ayıplıyorum :(
sevda s. dedi ki…
Ne kadar güzel anlatmışsın yine :) Yılmaz Özdil'i de çok severim :)
bozbek dedi ki…
Bi el atsak Atlas Baba'ya.. :)
Blogger Bolat dedi ki…
Olur aslında ama elimizde kalmasın sonra :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de severim :)
Edip'in kızı dedi ki…
Çok hoş, elinize sağlık...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi