Keçi can derdinde kasap yağ!

Şu büyüklü küçüklü İstanbul belediyelerin hastasıyım! Boş saksı görseler bina dikecekler, yazıktır yahu bütün rantları bu şehrin ruhundan uzak tutun! Sayenizde İstanbul yakında hormonlu şehir Şangay’a dönecek! Hani hiçbir şey bu güzel tarihi mirası gölgeleyemeyecekti! Adam çaktı Zeytinburnu’na iki gökdeleni Ayasofya ve Sultanahmet gölgede kaldı. Şimdi buna izin veren kafalara sormak lazım yarın sizi nasıl anacaklar! Eğer şehirlileşmeden anladığınız şehrin ortasına mantar gibi gökdelenler dikmekse sizden ala şehirci yok! Hani diyorduk ya İstanbul tarih sahnesine çıkacak ve ülkemiz hızla yükselecek diye!  İşte izin bu yaptığınız için uzun post yazmaya gerek yok atalarımız özetlemiş durumu “keçi can derdinde kasap yağ!” Buradaki keçi zavallı İstanbul! Fotoğraf Estambul'a ait değildir. Merak etmeyin 30 sene sonraki İstanbul aynen bu ruhsuz Şangay'a benzeyecektir. Böyle bir şehir de yaşamak ister miydiniz?

Yorumlar

Sonuna kadar katiliyorum. Estetik ameliyatlara benzetiyorum bu olayi biraz! Ugrastikca dogalligini, hakikatini ve böylece asil güzelligini yitiren...
Başak dedi ki…
İstanbul çok güzel ama gez gör kaç :) orada yaşamak istemezdim. her şeyi sorun gibi geldi. yaşayanlara Allah kolaylık versin.
Nesrin dedi ki…
Ahh ahh Avrupa ülkelerinde kaç yüzyıllık binalarda Burger King görüp bizim ülkemizi görünce içim acıyor resmen. Modernlik, teknoloji tarihi yok etmeyi gerektirmiyor, ikisi gayet güzel birleştirilebiliyor istenirse.
Mutlu Eller dedi ki…
Nesrin`in yazdıklarına katılıyorum.
Bu konu zaten belli, uzun uzun yorum yapmaya da ihtiyaç yok Bolat:) Bu arada Şangay fotoğrafı yok ya da ben göremiyorum:)
Blogger Bolat dedi ki…
Ağzınıza sağlık daha iyi bir benzetme olmazdı :))
Blogger Bolat dedi ki…
Yaşamak zor olsa da benim gibi insanlar keyif alıyor her daim, biraz sadistlik mi var diyelim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Gökdelen olmasın demiyorum, şehrin kıyısına doğru yapmak lazım ama Beşiktaşta, kadıköyde, Fikirtepede gökdelen olmaz!
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, benim bloğun ayarı bozuldu o yüzden çok uğraştım eski haline getirmek için bir ara resmi kaldırdım denemek için :))
Narsistanbul dedi ki…
AVM ve gökdelenler bu şehrin mezar taşlarıdır...
Adsız dedi ki…
insanlarin hicbir seye saygisi kalmayinca böyle bilincsizce yapilmis seyler cikiyor ortaya
Mutlu Eller dedi ki…
Problem anlaşıldı:)
Gerçekten ruhsuz bir görüntü, bir de Dubai örneğini de sevmem...Bir şehre ruh katan tarihtir, geçmiştir, yaşanmışlıklardır.
Bu senin İstanbul örneğin korkarım Türkiye`de her büyük şehir için geçerli. Herkes işine geldiği gibi davranırsa olacağı kestirmek zor değil!
Ufak kasabalar (sadece bazıları) kendilerini bir nebze de olsa koruyabilmişler. Safranbolu, Şirince gibi...(ilk aklıma düşenler)
A-H dedi ki…
Valla cok haklisin da Bolat ama dinleyen mi var, biz burda kendimiz calip kendimiz oynuyoruzgibi geliyor bana. bu arada da adamlar paralari goturuyor :( "gemicik"lerine yakit falan oluyor o paralar!
oytunla hayat dedi ki…
Bizim burdada öyle bir deneyim söz konusuydu bir ara. Sen tut maximum kat sayısı 4 olan bir bölgeye 50 kat dikmeye kalk. Allahtan bir hata yapmışlar kolon hesaplamalarında da bina kat sayısı 7 yada 8 de durdu. Bir görüntü kirliliğinden kurtulduk şans eseri :)
görkemli dedi ki…
tekirdağlıyım aslen ama bir ayağımız istanbuldu..Ah ah çocukluğumun istanbulu..İki üç yıldır gidememiştim.Geçen ay gittiğimde beni çok farklı bir ist. karşıladı..O zevk aldığım,tarihine hayran olduğum şehir resmen beni boğdu,kastı.Bir ara bayılıcam dedim tamam gittim..Her yer mi inşaat olur yaa..Ah neyse çok uzun oldu ama gerçekten çok üzülmüştüm ondan yani..Bakalım izleyip görücez elden birşey gelmez :(
Unknown dedi ki…
Zaten Sanghay gibi sehirlerin o yuzden gece fotograflari daha guzeldir...
canan beycan dedi ki…
Eskiden gecekondular şehirlerin ruhlarını bozuyordu.Bu günlerde de Çok modern diye yorumlanan bu yüksek beton -çelik yapılar.Şehircilik adına nede hovardaca harcanıyor tarihi binalar yalılar.....daha neler neler..
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Klavyene saglik Bolat, cok guzel dile getirmissin.
siyah kuğu dedi ki…
Boş saksı fikrini duymasınlar ,emin ol hemen yaparlar:)) patentini al yada, sen en iyisi bu, duydular artık:)
Hayal Kahvem dedi ki…
Yooo. Ben böyle vaziyetler karşısında hemen Atilla Atalay'ın Mecnun Kuleleri öyksünü hatırlıyorum. Ve bazı cümlelerini yine yeni yeniden alıntılıyorum. Acıklı vaziyetler. Çok acıklı...

"İçinden tren geçen şehirler, orman köyleri, balıkçı kasabaları, nehir kenarları... O sekiz bloğun dışındaki heryer çok uzak ve yorucu geliyordu.

Ayrıca çok sıkılırsak, sekiz bloğa on dakika uzaklıkta, altı salonlu sineması olan bir AVM vardı.
Deniz, evet. Kıştan rezervasyon yaptırarak yetmişsekiz bungalovlu o tatil köyüne gidebiliyorduk. Yedi gün sekiz gece bize ait olan o bungalovlardan birine yerleşip denize girebiliyorduk.
Sonra yine bu sekiz blok."

"...
Şehrin yükselen yıldızı, kuyruğuyla dünyayı devirip kayıplara karıştı.
Deli asansörler yerin yedi kat dibine kaçtılar. Üçüncü boğaz köprüsüne sadece yirmi dakika uzaklıktaki akıllı evler duygularına yenik düşüyor, gizli kameraların hepsi ıssız kumsallar gösterirken güvenlik alarmları canavar düdüğü üflemeyi bırakmış, içlerinden of sökerek sesli sesli ağlıyorlardı.
Havanın boşluğunda birbirine çarpıp yankılanan keder, yer kabuğunu boydan boya yararak ilerledi. "

Atilla Atalay - Mecnun Kuleleri -
Sayfa 296
Lulu's life dedi ki…
Ahh Bolat'cim ! Kesinlikle oglumu boyle bir sehirde buyutmek istemiyorum ! Dunyalar guzeli bir sehir ve bogaz ve kiymet bilmeyen devlet buyukleri.. Bravo onlara ! :((
Blogger Bolat dedi ki…
Bari biz evlatlarımızı kültürel, tarihi ve coğrafi mirasa değer veren insanlar olarak yetiştirelim Lulu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Geçen vapurda bir adam İstanbul'un 50 sonrasını çok merak ediyorum, keşke görebilme imkanım olsaydı demişti! Her halde Atilla Atalay'ın Mecnun Kulelerinden birinde otururdu o adam :) Nasıl bir hayatsa sadece hafta sonu ve yıllık izinde yaşıyoruz ona da yaşamak denirse!
Blogger Bolat dedi ki…
Ama öyle değil mi, nefes alacak yer kalmadı İstanbul'da. Adam gibi park yok yahu İstanbulda bu nasıl iş!
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ediyorum, görüyorum ki İstabul'un tadını biz değil ara sıra gelen sen çıkarıyorsun Aylin :)) Kıskanmadım desem yalan olur!
Blogger Bolat dedi ki…
Ruhsatsız tapusuz gece kondu sahipleri yaşadı, keşke okuyup meslek sahibi olacağıma arazi kapatsaydım diyor bir çok insan! Haksızlar mı? Değiller, ama düşünen kim ki! Oy kimde ise o kıymetli!
Blogger Bolat dedi ki…
Hahaha, güzel bir yaklaşım ben buna çok güldüm, resmen ezilir öyle bir şehirde insan yahu!
Blogger Bolat dedi ki…
Sen şimdi Tekirdağlıyım kurtuldum diye düşünüyrsoun ama merak etme İstanbul 10 yıl sonra Tekirdağda, bakalım o zaman ne yapacaksın :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Ben buna izninizle Allahın zopası diyorum :)))
Blogger Bolat dedi ki…
Dinleyen olacak, oluyorda siz hiç merak etmeyin, blog dünyası bu konuya duyarlı olursa, her yerde doğruya doğru, eğriye eğri, yanlışa yanlış derse bu işler düzelir! Kim götürüyorsa milletin parasını layığını bulsun!
Blogger Bolat dedi ki…
Bu saygısız insanları kulakları çok çınlayacak ama:) kaçak göçek, şehrin yapısına uymayan binalar için mesela "hangi öküz dikmiş buraya bu binaları" diyenler olacaktır :))
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, ruhsuz, şehre bir şey katmayan, belirli bir niteliği ve inceliği olmayan her şeye HAYIR :))
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel tespit, düşünsenize bu mezar taşlarında ne yazacak :))
Şehri baltaladı gitti
Yükseklere doyamadı
oytunla hayat dedi ki…
verdim gitti :))
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, geçen tv de bir manken kız seyrettim ya da oyuncu muydu bilmiyorum, şehrin dışındaki evini öyle bir anlattı ki, yahu biliyorum orayı ben Berlin'den 3 saatte gelirsin oradan da Taksime 2 saatte ancak ulaşırsın! Bence o kızın yaşadığı yer İstanbul'dan sayılmaz! Bak öyle yerlere kondursunlar towersları gökdelenleri, rezidansları :)))
Ceylin'in Annesi dedi ki…
Ne kadar dorğu yazdılarınız.
Ama biz sade vatandaş, ne yapabiliriz ki?
Blogger Bolat dedi ki…
Doğru bildiklerimizi konu komşu, eş dost, akraba ile paylaşarak kamuoyu yapımını katkıda bulunabiliriz :)
Nini Nileud dedi ki…
Asla!
ama kaçınılmaz sonumuz bu...
Caner Cangül dedi ki…
Sokağın olmadığı yer Estambul değildir. Asıl İstanbul ve yakın çevresindeki tüm yüksek ve çirkin binaları şenlikler içerisinde Fatih'in surları aşmak için kullandığı toplar ile yıkmak lazım. Eski zaman topları öyle müzelerde boş boş duruyorlar :-Pp
Blogger Bolat dedi ki…
Buna boyun eğmeyeceğiz herhalde Nini :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bak bu açıdan hiç düşünmemiştim ama güzel fikir Caner :))
bozbek dedi ki…
Binaların arasında minicik bir parkımız vardı. Park görünce insan ne düşünür. "Yeşil alandır, çoluk çocuk oynasın diye yapılmıştır, oraası senelerce öyle kalır, bina yapılmaz "

Şimdi parkın yerinde yeller esiyor ... bir gün ağaçları söktüler, ertesi gün salıncakları derken 5 ay sonra ultra lüx sahibinden satılık daireler vardı parkın yerinde..
sevda s. dedi ki…
Çok haklısınız ama şunuda kabul etmek lazım ki, biz tarihten kültürden pek anlamıyoruz, hatta giderek anlayanlar azalıyor anlamayanlar çoğalıyor. Bu kadar geçmişi ile övünen bir milletin tarihi eserlerine gösterdiği saygı (saygısızlık yani) başka türlü açklanamaz. Bizler yakında gökdelenlerde oturan zengin ama görgüsüz tipler olacağız :(

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı