Bloggerlar ve İstanbul

İlginç bir blog araştırması yayınlandı. Bu araştırmaya göre Türkiye’deki blog ekosisteminin %53’ü İstanbul’da ikamet ediyor. Estambul’u sırayla İzmir ve Ankara takip ediyor sonra Bursa Antalya ve Adana en çok blogger barındıran illerimiz oluyormuş.
İnternet dünyasının en özgün içeriklerini bloggerlar sağlıyor. Son yapılan araştırma da teyit ediyor ki kadın bloggerlar artık erkekleri geçmek üzereler! Bence sebebi kadın duyarlılığı ve yaratıcılığıdır. Her gün yemek yapan bir kadını düşünüyorum mucize gibi.
Peki, bloggerlar en çok hangi konuda yazıyormuş? Yeme içme, yemek tarifleri, kişisel günlükler, kişisel bakım ve yaşama dair diğer şeyler en çok tercih edilen başlıklar. Bence listeye moda bloggerları da eklenmeliydi.  Bloggerlar bloglarını saat 09:00 ile 12:00 arasında yenilemeyi tercih ediyorlarmış. Sebebi de çoğunlukla tam zamanlı işlerde çalışan bloggerların güne işleriyle başlayıp bloglarını güncelleyerek nefes almayı tercih etmeleri gösterilmiş.
          Araştırma Türkiye’nin yeni içerik üreticilerinin genç ve eğitimli bir neslin temsilcilerinden oluştuğuna işaret ediyor. Bloglara ilgi gösteren meslek grupları olarak : BT sektörü  %29 iken Mühendislik dalları %15 ve Reklamcılık sektörü %13 oranında Türkiye blog eko sistemi içinde yer alıyormuş.
          Yine bu araştırmaya göre biz bloggerlar, zengin ve orijinal bir içerik üretebilmek için gündemi yakından takip ediyor ve her an iletişimde kalmayı tercih ediyormuşuz ve akıllı telefon tercihimiz çok yaygınmış. Şahsen ben gündemi takip ediyorum ama postlarım gündeme göre olmuyor. Canım ne isterse onu yazıyorum ama içinde İstanbul olmalı yazacağım yazının.
Araştırmayı Bumerang Network yapmış. Ben Marketing Türkiye Dergisi’nden okudum. Hürriyet Gazetesi İnternet Grup Başkanı Erhan Acar araştırmada özetle şunları belirtmiş: Günümüz dünyasının yeni içerik üreticileri alışageldiğimiz yazar profillerinden çok farklıymış ve kadınlar yazın hayatına bloglar sayesinde ağırlığını koymuş. Bloglar Türk toplumun hayatına açılan bir pencere işlevi görüyormuş. Bence son tespit 10 numara.
          Bu araştırmayı! Peki, ben nerden okudum! Severek takip ettiğim Marketing Türkiye Dergisi’nden. Bloglarla ilgili olarak faydalı bir çalışmayı da bu adreste görebilirsiniz. Çalışmanın adı Bloglar Listesi kendisi postlarından tanıdığımız bildiğimiz bir blogger.


Grafik Kaynak: Marketing Türkiye

Yorumlar

burcu dedi ki…
her zaman ki gibi en ilginç postlardan birini hazırlamışsın :) eline sağlık bu kadar keyifle takip ettiğim bi blog yarattığın için :)
Blogger Bolat dedi ki…
Burcu, asıl güzel olan sizin içten yorumunuz :) teşekkür ederim.
Fulyanna dedi ki…
Blog yazmaya başlayalı 5,5 yıl oldu.
O zamanlar bu kadar çok diildik.
Modada Eda Aplamız(Stildirektörü),yemekte Portakal Ağacı, Selin Çağlayan ablamız vardı mesela.. Onlar işi önde götürenlerdi ki hala öyleler ama çok fazla yeni arkadaş katıldı. Ben takip bile edemiyorum yetişemiyorum artık :)

İyi ki bu alemi keşfetmişiz.

Birgün herkes blogger olacak :)
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Ben kadın bloggerların daha fazla olduğunu düşünüyordum, yanlış biliyormuşum. Ve bence de moda bloggerları da listeye girecek kadar fazla.
Güzel bir paylaşım olmuş. Ellerinize sağlık.
EVREN KONAKÇI dedi ki…
Fikrine katılıyorum.Kadınların moda tutkusu blog yazarlığını ve takipçiliğini arttırıyor. Hem uluslararası düzeyde. Her ulustan kadın moda konusunda birbirini takip ediyor bu açık. Bence araştırma bir daha yapılmalı.
Adsız dedi ki…
meğerse biz bloggerlar neymişiz öyle :)
Blogger Bolat dedi ki…
Vakit hepimizin problemi çünkü hem iş hem blog yazısı hazırlamak çok vakit alıyor ama insan sevdiği seviyorsa bu kadarına katlanıyor :) Stildirektörü Eda gerçekten candır :) kendisine selam olsun. Diğer bloggerlara bakarım sonra.
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili Sezer az kaldı bizi yaya bırakacaksınız :) ben mutlu olurum bu durumdan :)) Kadın eli değmeyen şeyler eksik kalır.
Blogger Bolat dedi ki…
Moda Bloggerları gerçekten incelenmeye değer çünkü resman İFW'ye damga vurdular :)
cok doğru tespıtler yapılmıs bloglar hakkında.
Blogger Bolat dedi ki…
Ooo kimler gelmiş efem :) hakikaten öyle ben kadınların başarısına sevindim:)
Blogger Bolat dedi ki…
Değil mi ama Bricit :)) Grafik de güzel olmuş içeril sağlam yani :)
Blogger Bolat dedi ki…
Nini, "Hmm" yorumundan araştırma sonuçlarına soru işareti koyduğunu mu anlamalıyız :))
Adsız dedi ki…
ben geldim :) valla hoşbuldum :) bende sevindim :)
Adsız dedi ki…
Valla ağbiler , ablalar yanında bizler yeni kaldık sanırım :):):)
Yok dedi ki…
Yazılan tespitlerin çoğu yerinde ve bence moda ve makyaj blogları dışarda kalmalıydı mantıklı olmuş:)ojelerimin resmi yada yeni aldığım havuç pantolon apartman topuk papuçlarım mı özgün içerik?
Kadın blogger sayısı bu yüzden fazla görülse de erkeklerin de çoğunlukla teknoblog yazdığını görüyoruz:)
ve bu güzel yazının son cümlesini anlayana kadar akla karayı seçtim desem abartmış olmam sanırım öyle odaklanmışım ki yazıya ve kaynaklarınıza ,konuyla alakalı sandım..çok güzel bi yazıydı. çay var mı peki?:))
Blogger Bolat dedi ki…
Sevgili ipekböcüü:)) çaylarımız müesseseden ücret almıyoruz :) son paragraf blog işlerine kafa yoran arkadaşlarımıza destek çıkma babında yazılmıştır :))
Blogger Bolat dedi ki…
Olsun yeni'lik iyidir yani :))
güher dedi ki…
bloglardan haberi olmayan bir dünya insan var hala, onlara bahsedince farklı bir dil konuşuyormuşum gibi bakıyorlar bana, aslında bu duruma biraz seviniyorum, hala gizemli kalan bir şeyler var buralarda, gizemli ve bir o kadar da dipsiz kuyu gibi!
Yok dedi ki…
Teşekkür ederizz:) evet evet anladım o ayrı bi paragrafmış ben yazının bütününe dahil sandım bir an^^ iyi geceler efem
Naz dedi ki…
Kalemine saglik Bolat:)Fulyanna ne guzel demis "Bir gun herkes blogger olacak" insallah yazan kadar okuyan blogger sayisi da artar:)
oytunla hayat dedi ki…
şu blog alemi sen nelere kadirsin diyecekler, hatta diyorlar :)
Daha çok blog olsun, biz daha çok keyiflenelim değişik yazılar okurken :)
Zevkle okudum yazını...
Unknown dedi ki…
Memleketteki blog yazarlarinin gurbet kuslarina yaptigi psikolojik, sosyolojik ve dostolojik destegi de cok onemli, onemle belirtirim :-)
Bir gün D&R'ye gittim 2. kızım dünyaya yeni gelmişti dışı tahtadan ve deriden epeyde pahalı bir defter buldum çok hoşuma gitti filmlerdeki korsan günlüklerinin yazıldığı türden defterler..Sonra eve geldim 2 kız annesi olmanın gelecek hayali ile olsa gerek bu defterlerden 2 tane alıp birini Zeyno'ya Diğerini Eylüş'e yemek tarifi,bende anlam bırakan özlü sözler,nerelere gittik fotoları koyup evlenirken her ikisinede anne hatırası vericektim..Bir gün arkadaşlarımdan birisinin facebook sayfasında blog açtığını gördüm 2 sene kadar oluyor blog dünyasını tanıyalı yani meğer çok eskiymiş..Sonra araştırdım tamam dedim benim kızlarıma bırakacağım mirasım belli=))Bu şimdi özgün bir sebepse bilemiyorum ama benim hikayem buydu blog açarken ve seviyorum sayfamı keşke yabancı dilim ve teknolojik imkanlarım olsa neler neler yapabilirdim düşünüyorumda şimdi akşam saatleride oldukça müsait blog hazırlamak için ev hanımları içinde çocuklar uyuycak ki vakit kalsın dimi=)Sevgilewr..
Blogger Bolat dedi ki…
Her nasıl olursa olsun bir bloğa sahip insan toplumda öncü konumundadır :) okumak ayrı bir yetenek, yazmak ayrı bir yetenek ne konuda yazacağını ayrı bir yetenektir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Severiz iyi bloggerdır Fulyanna :) bence hepimizin öğrenme sürecine ve kendini geliştirme sürecine bloggerların katkısı büyük :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler, umarım çoğalır sayılarımız :) yazdığınız da ayrıca önemli çeşitlilik artsın bence de :)
Blogger Bolat dedi ki…
Başak kendimi suçlu hissettim böyle yazınca, ben sadece İstanbulla ilgili yazdığım için gurbet kuşlarına olan katkım sınırlı kalıyor sanki :)
Blogger Bolat dedi ki…
Bence blog mirası fikri çok değerli bir konu :) Vakit olayı hepimiz için geçerli ne yazık ki bir çok değerli postu vakit yetersizliği nedeniyle okuyamıyoruz :)) Çocuklarınıza selamlarımı iletiyorum :)
Adsız dedi ki…
zevkle ve ilgiyle okudum,çok güzel bir yazı olmuş. Kalemine sağlık


htpp://yagmuryucel.blogspot.com
Sis dedi ki…
Ben özgün içeriği olmayan blogları takip edemiyorum açıkçası. Özgün içerik kısmını biraz açmak lazım tabi. Kişisel bir blog ise sadece bügün kahvaltı ettim,kızımla sinemaya gittim akşam yattım uyudum tarzı içerik beni bayıyor. O gittiği film hakkında bir kaç özgün kelam da ediyorsa okuyabiliyorum. Bir dolu kitap blogu var,ama yayınladıkları kitapların sadece internetten alınma arka kapak yazılarını koyanları yine takip edemiyorum. Moda blogları ise hemen hemen hiç bakmadığım tarz. Yemek bloglarında da aynı sıkıntı var,Oktay ustanın yemek tarifini aynı anda 50 yemek blogunda hem de aynı fotolarla görmek sıkıcı.Bloglamak iyi bir şey ama.
Ozlemaki dedi ki…
benim yayınlama saatlerim çok değişiyor. Ya tenefüste hallediliyor ya da akşam yemeğinden sonra. Haftasonu genellikle sabahları vb.
Blogger Bolat dedi ki…
Ben de genelde blog yayınlamak için akşamı tercih ediyorum, yazıları öğle tatilllerinde yazıyorum:)
Blogger Bolat dedi ki…
İçerik internette çok önemli bir sorun. Kopyala yapıştır türü içeriklere karşıyım ben de:)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim :)
Unknown dedi ki…
Yahu ne alakasi var, bu kadar isin gucun arasinda hepimize yetisiyorsun, herkesle teker teker ilgileniyorsun, sen bloggerlarin simit/cay veya kahve/lokum dostusun, hereyden onemlisi herkesin yureginde yeri olan, oyle veya boyle iz birakmis muhtesem sehir Istanbul'un ucuncu koprusu gibisin, nerelerden kimleri toplayip bagliyorsun birbirine :-)

Canim arkadasim iyiki varsin, senin pabucunu ancak Teo atar dama :-))))
Blogger Bolat dedi ki…
Eywallah, harikasın :))
Zeugma dedi ki…
Sayen(iz)de biz de gezmiş görmüş kadar oluyoruz :)
Sağol(unuz) :))
darkolivee dedi ki…
erkek bloggera pek rastlamıyorum ben yahuu :)
süper bir araştırmaymış
teşekkürler
Mr.E dedi ki…
Upuzun bir yorum girdim ve elektrik kesildiği için mundar oldu. Şimdi gözümde büyümesi kısmını atlattığıma göre tekrar yazabilirim :)

Blogların bu kadar popüler hale gelmesi biraz da "Hah, madem öyle buyur daha iyisini yapabiliyorsan sen yap!" fikrinden çıktı gibi geliyor bana. Eskiden insanlar dertlerini anlatabilmek i.in yazılı-basılı bir materyal sahibi olmak zorunda kalıyorlardı ki dertlerini geniş çevrelere okutabilsinler. Blog ilk olarak bunu kırdı bence. Okuduklarını değerlendiren insanlar düşündükleri ile ilgili fikirlerini istedikleri gibi yazmaya başladılar ve bu yazılanları okuyan "izleyiciler" oluşmaya başladı. Ayrıca kategorilerde gördüğümüz gibi bloglar insanların ihtiyaçlarını karşılamak yönünde de bir araç oldu. Kendi içini boşaltmak isteyen, yaptıklarını paylaşmak isteyen, teknoloji ile ilgili bilgi vermek isteyen, neyle neyi yakıştırırım diye düşünen için bir ara-düzlem oluiturdu ki bu açıdan da oldukça işe yaramaktadır benim gözümde. Yemek bloglarının bir kısmının ev kadınları tarafından yapılıp paylaşıldığını düşünmekteyim. Bu açıdan da evinden dış dünya ile çok geniş izleyicili bir şekilde iletişim kurmaya başladı kadınlar. Hele ki şu gidişat devam ederse (ülke bazında, blog bazında, toplumsal bazda) bu katılımın daha da artacağını düşünmekteyim :)
Blogger Bolat dedi ki…
Umarım gidişat devam eder.İnsanların mutlululuğu için bir araç olmaya başladı bloglar. Paylaşım arttı :)
Blogger Bolat dedi ki…
Ara sıra bizim gibi tahtası eksikler olmasa dediğiniz doğru :))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkür ederim bu harika yorum için :)
Mutlu Eller dedi ki…
Bolat, güzel bir araştırma. Böyle giderse daha araştıracak çok detay çıkacak gibi geliyor bana.
Blog açılması güzel de, çok hevesle açılan bloglar bir süre sonra bırakılıyor.
Öylesine yazılan, bir sürü imla hatası bulunan yazılar, özgün olmayan içerikten dolayı da kısa sürede kendini belli ediyor.
Neyse zamana bırakıyoruz sanırım bu durumu:)
Blogger Bolat dedi ki…
Türk gibi başlamak İngiliz gibi bitirmek diye bir şey var :) millet daha ziyade twitter ve facebook kullanıcısı galiba :)
kuk dedi ki…
bence araştırmaya Türkiye'de bloggerlara en çok destek veren kişinin Okan Bayülgen olduğu da eklenmeliydi. Yanılıyor muyum?:)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle katılıyorum :)
A-H dedi ki…
Cok guzel bir arastirmaymis, bayanlarin sesinin biraz daha fazla cikmasi ve kendilerine yer bulmasi da her zaman memnun edici tabii :)
Lakin bizim gibi gurbet kusu olan ve bloglarinda memleketim diye inleyen blogcular kategorisini atlamislar yahu :D
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Guzel bir arastirma olmus. Merak ediyorum bizim cocuklarimiz acaba bu blog olayina girecekmi, yada yerini neler alacak bir 10-20 yil sonra. Ben blog olayini sanirim ilk defa 11 yil evvel falan duymustum ve burun kivirmistim : )
N.Narda dedi ki…
Araştırma iyi- hoş da, erkek bloggerların fazla olmasında bir hata var bence,hiç de öyle görünmüyordu:))

Özgün içerik, buradaki kilit kavram, bence de :)
Blogger Bolat dedi ki…
ence haklsınız kadın bloggerlr daha fazla bu araştırma Bumerang Network'te yapıldığı için demekki o networkte erkek çok :) kadın moda bloggerlarını es geçmişler halbuki baya ağırlıkları var blog dünyasında :))
Blogger Bolat dedi ki…
Benim Teo bazen benim yanıma gelerek oyuncak bilgisayarında bana eşlik ediyor çocuk bloğu yapıyormuş o da :)) yaş 3.5 hey Allahım ne günlerdeyiz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle haklsınız GURBET KUŞLARI konusunu ben ekleyeceğim unutmuşlar diyerekten siz meraak etmeyin :))
siyah kuğu dedi ki…
Araştırmacı ruh:)
Blogger Bolat dedi ki…
Biraz sıkıcı bir post oldu ama arasıra o da lazım :)
canan beycan dedi ki…
Bu bilgilendirici post için teşekkürler Bolat Bey.Bambaşka bir dünya.Zaman yetersizliğinden bazen postları kaçırıyorum.Yetişebildiğim kadarıyla takipteyim bu etkileyici ve durmadan nufusu artan dünyayı..
Blogger Bolat dedi ki…
Canan bu zaman olayı hepimizin sorunu, yani hepimiz zaan fakiriyiz anladığım kadarıyla :)
Banu Bingör dedi ki…
Bana bir şey sormadılar!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı