Bu ne biçim hikaye böyle Bolat Reiz!



Türk’ün kaderi göçle hercümerçtir! Fatih İstanbul’u fethedince Karamanlı bir aile İstanbul’a göç ettirilir. Estambul’un trafiğiydi, pahalılığıydı dayanamaz gider Gelibolu’ya yerleşirler. Hacı Mehmet ailesinin oğlu Muhittin, timsah misali suda büyür! Kariyeri için amcası Kemal Reis’i örnek almaktadır. Muhittin, okuryazar bir denizcidir. O zamanlar turizm icat olmadığı için seyahatlerini savaş gemileriyle yapar. Amcası Kemal Reis bir gün onu yanına çağırıp “Muhittin’im aslan parçam, nedir sendeki bu kartoğrafya sevgisi” diye sorar. Muhittin, amcası Kemal Reis’e “Amuca, gün gelecek bu Akdeniz’de torunlarımızın uçağı düşecek, günlerce bulamayacaklar, bari şimdiden çizeyim buraları” der.
          Günler geçer donanmalar komutanı Kemal Reis bir deniz kazasında vefat eder. Amcasının ölümüne çok üzülen Reis, Gelibolu’daki baba ocağında bir süre dinlenir. Gezip gördüğü yerlerin haritasını çizer. Sultan Süleyman padişah olunca Damat İbrahim Paşa namı diğer Pargalı İbram Paşa aracılığı ile dünya denizcilerinin ilk kılavuzu sayılan “Kitab-ı Bahriyesi”ni padişaha sunar ve padişahtan aferin alır! Gün gelir Mısır Kaptanı olur. Hürmüz kalesini kuşatır. Portekizliler “Yapma etme Muhittin Reis! Gökten yağmur değil gülle yağıyor! Ayağının türabı olalım kaldır kuşatmayı üç gemi dolusu hazine verelim Ottoman’a” deyince Reis düşünür taşınır, hesap makinası elinde çarpar çıkarır, olmadı Excel’de sağlama yapar veee “tamam ülen” der; anlaşmayı kabul der.
          Üç gemi hazine yükü ile İstanbul yolundadır. Bun duyan tırtıl devlet büyüklerimiz, mesela Basra valisi Kubat Paşa, Mısır Beylerbeyi Mehmet Paşa hazineden “sakal” isterler. Bizim Muhittin reis "yok olmaz öyle şey" der.....

Kaligrafi Kaynak: Mayumi Kobayashi

Yorumlar

Sis dedi ki…
Aaaa ama haksızlık değil mi bal dolu kaşığın sonunu başka ağızda yalatmak:??
Şaka bir yana yine piir-û bilgi bir yazı olmuş.
Blogger Bolat dedi ki…
Ayıp ettiğimizin farkındayız ama Radikal Gazetesi Müessesine de bir gönderme yapalım istedim, çünkü onlarda en azından bloggerlara koltuk çıkmışlar bakın :))
canan beycan dedi ki…
Çok güzel bir yazı herzamanki gibi.Devamınıda okudum.Piri Reisin başına gelenler, hala bu gibi bilgili ve değerli insanların başına gelmiyormu.Kellesi kesilmiyor ama uçakları düşüyor.Araçları olmadık yerde kaza yapıyor.Faili meçhullerin arasına giriyorlar.Tarih heryönüyle tekerrürden ibaret...
Adsız dedi ki…
Yerine göre davranmak...
:)
Hayal Kahvem dedi ki…
Ne hoş haber Bolat. Sevindim:)
Lulu's life dedi ki…
hahha cok kotusun ne guzel kaptirmis gidiyordum :)))) Neyse en azindan blog linkinş vermissin :P
Unknown dedi ki…
Beni de usuttun Bolat reis. Bir nefeste okudum gene eline saglik.
Mutlu Eller dedi ki…
Dün Itir‘ in yazisini Radikal Blog'ta okumustum, bugün senin. Yeni bir hareket demek ki:))
Hikaye ilginc her zamanki gibi. Günün güzel, okurun bol olsun:)
Klio'nun Şarkısı dedi ki…
Kaptırmış gidiyordum, geçiş şahane olmuş:)
beste dedi ki…
oo hikaye dolu bizim memleket. usumek degil sonunda donariz herhalde:) hayirli olsun radikal ama ben yorumumu gene buraya yaptim aliskanlik:=)
VuslaT dedi ki…
anaaa ne güzel okuydum sülüman...şimdi o linke nasıl geççem akşamüzeri akşamüzeri..
Hayırlısı olsun efem=)))
Blogger Bolat dedi ki…
Aynen tekerrür ediyor :) ders almıyoruz demek ki :)
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler :)
Blogger Bolat dedi ki…
Radikal'e ayıp olmasın diye Lulu :))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler :) Dilara Reiz:))
Blogger Bolat dedi ki…
Teşekkürler Semi, blog platformları ne kadar çok olursa o kadar zenginleşir ortam diye düşünüyorum:)
Blogger Bolat dedi ki…
Beste bizim için mahsur yoktur :)) alışkanlıkları terketmeyelim o zaman :)
Blogger Bolat dedi ki…
Değişiklik olur sizin içinde :))
Paylasimlariniz cok keyifli oluyor, tesekkurler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı