Şişede İstanbul Masada İstanbul


İnsan bir kere bu şehri sevmeye görsün kaçmak istese de kaçamıyor. Karadul örümceğinin ağındaki zavallı canlılar gibiyiz. Nedir bizi bu şehirde tutan? Egzoz gazları mı, şehrin sürekli horuldayan gürültülü ortamı mı? Neyini severiz İstanbul’un? Karabasan gibi üzerinize çöken trafiğini mi? Bütün bu soruların cevabı inanın bende de yok!...

“Gidelim buralardan bu şehir bizi boğmadan” der durursun, lakin bir uyuşukluk sarar bedenini, bu şehir zehirler insanı yavaş yavaş. Gece uçakla seyahat ettiysen bilirsin kaosa yukarıdan bakınca her şeyin aslında kendi içinde ne kadar düzenli olduğunu görürsün ve bir özlem sarar bedenini gideceğin yere varmadan. İstanbul’dan uzakta bir yerde birkaç gün fazla kalırsan sıtma gibi sarar seni İstanbul ateşi!

Tüm bunlara rağmen bu şehri neden terk edemiyoruz? Bilen var mı? Ümit Yaşar Oğuzcan Şiiri gibi “Bu ne biçim su, bu nasıl şehir! Şişede İstanbul, masada İstanbul… İnsan bir kere sevmeye görsün, anladım. Nereye gidersen git, orada İstanbul.”


Fotoğraf Kaynak:womendergisi.com

Yorumlar

siyah kuğu dedi ki…
Bir gün balık ve turşu yemeyi istiyorum deniz kenarında...
İstanbul'un rüzgarlarına izin vereceğim saçlarımı dağıtsın....
Mutlu Eller dedi ki…
Bu dergi işinden haberim yoktu. Dur bir göz atayım:)
Anılar var yetmez mi kalma sebebi olmaya ...Anne ve babalarımız için İstanbul çocukluk anılarının olduğu yerden çok uzaktaydı bu yüzden hep acelesi olan birer misafir gibiydiler yerlerini yadırgayan...Bizler ise buralıyız ...;)Vay be ben bu cümleden bloğa bir yazı hazırlarım ehehe=))Öğreniyoruz işte yazı yazmayı yavaş yavaş be abim;))
Asortik Krep dedi ki…
Sen terketsen de o seni terketmez.
Depresif Ayu dedi ki…
Arada sırada gezi amaçlı İstanbul'a gittiğimde 2 günden sonra boğuluyor gibi oluyorum. En fazla 3 gün katlanabiliyorum zaten İstanbul'a. Çok kalabalık ve herkes bir yere yetişme telaşında. İzmir'de doğmuş ve İzmir'in sakinliği ve ağır temposu içinde büyümüş birisi olarak İstanbul'da yaşayanlara üzülüyorum. Gerçi herkese kendi şehri güzel görünüyordur zaar :)))
Unknown dedi ki…
Istanbul sana asik sen Istanbul'a, vazgecememek ondan :-)
AslıASLI dedi ki…
Uzun zaman önce 6 ay kadar İstanbul'dan ayrılmış ve başka bir şehirde yaşamıştım. İnanın gittiğim ilk gün özledim şehrimi.
Hani bazı şeyleri sevmenin nedeni yoktur ya? veya çok fazladır. İstanbul aşkını anlatmanın bir yolu yok. Aşk gibi işte.
Ebygale dedi ki…
büyülüdür çünkü, sarar, içene alır seni, uzaklaşmak zorunda kalsan da tekrar birlikte olacağın zamanları hayal eder anılarınla avunursun...
RABİA SERTELİ dedi ki…
İstanbul, herhangi bir şehir değil ki. Şüphesiz, her şehrin bir tarihi, övünülen bir geçmişi vardır ama hiçbiri İstanbul'la aşık atamaz.
İstanbul'u sevmeye devam, vazgeçmek yok...
Blogger Bolat dedi ki…
Balığa evet ama turşuya hayır :) sağlıksız bir yiyecek çünkü :))
Blogger Bolat dedi ki…
Semi, ellerine dergi yapan arkadaşların :)
Blogger Bolat dedi ki…
Hazırlayın biz de okuyalım efem :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle ne onla ne onsuz :))
Blogger Bolat dedi ki…
Eğer bir kaç ay kalırsanız bağımlı olursunuz ama diyeyim :))
Blogger Bolat dedi ki…
Ama o bizi ayı yavrusunu sever gibi seviyor desem Başak, çok üzüyor bizi çoook :))
Blogger Bolat dedi ki…
Güzel bir tanımlama olmuş aşk gibi :)
Blogger Bolat dedi ki…
Allah ayırmasın diyelim o zaman :) mutlu mesut bir İstanbul hayatı diliyorum bu şehirde :)
Blogger Bolat dedi ki…
Vazgeçmek yok :) ama üzüyor bizi bazen.
ÇokBilmiş dedi ki…
Bildiğim kadarıyla 5 kuşaktır İstanbulluyum, Fatihliyim, Modalıyım. Başka hiçbir şehirde de yaşamadım. Üstelik de İstanbul Üniversitesi'nde akademisyenim. 6 ay önce kaçtım, 7 bin nüfuslu bir sahil kasabasına yerleştim. Şimdilik dönmeyi de düşünmüyorum. Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli, diyorum :)
ÇokBilmiş dedi ki…
İsterseniz turşu konusunu bir araştırın? Özellikle fetüsün çok ihtiyacı olan folik asit zenginliği ve barsak florasını düzenlemek suretiyle bağışıklığı güçlendiririz etkisi az buz fayda sayılmaz.
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Bolat, Istanbuldan bir aydan fazla ayri kalmis, ozlem dolu olan birine daha da ozlettin Istanbulu : ) Neyse az kaldi yakinda oradayim : )
Blogger Bolat dedi ki…
Dönmeyin ama ara sıra İstanbul'un tadını çıkarmayı da ihmal etmeyin, İstanbulsuz bir hayat eksik kalır :)
Blogger Bolat dedi ki…
Sanırım bu şehrin tadını en iyi çıkaranlardansın Aylin :))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı