Portakal Kalmadı Palmiye Verelim!

Fullantalya Nedir?

Antalya Evliya Çelebi Ülkü Çelik Şavk

Fullantaya.com’dan bir mail aldım. Aynen şöyle:


“Antalya üzerine yazılar, tespitler ve görüşler paylaşan bir şehir bloğuyuz....Geçenlerde tesadüfen elimize bir kitapçık geçti  [Sorularla Evliya Çelebi-İnsanlık Tarihine Yön Veren 20 Kişiden Biri (Ülkü Çelik Şavk)]. Şöyle bir karıştırırken içinde İstanbul'un eski dillerdeki isimlerini gördük. Aklımıza ilk siz geldiniz. Etimoloji'ye olan ilginizi de bildiğimiz için bu kitapçık eğer daha önce görmediyseniz en çok sizin işinize yarar diye düşündük. Eğer adresinizi iletebilirseniz size iletmek isteriz.”

Sağ olsunlar kitabı gönderdiler. Gelen kargoda kitabın yanında iki adet magnet vardı. Bunlardan biri “Yorgun Herkül” heykeline hoş geldin magneti. Diğeri de resimde görmüş olduğunuz magnet.

Sorularla Evliya Çelebi-İnsanlık Tarihine Yön Veren 20 Kişiden Biri

Gelen kitap Evliya Çelebi ile ilgili özet bir eser. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü tarafından hazırlanmış. Çok makbule geçti arkadaşlar çok teşekkürler. Kitapta en çok dikkatimi çeken şey, Evliya Çelebi’nin kendine verdiği unvandı. Evliya kendisini riyasız anlamına gelen “bi-riya” ve dünya gezgini ve insanoğlunun dostu, riyasız evliya anlamına gelen “Seyyah-ı âlem ve nedim-i beni âdem Evliya-yı bi-riya” olarak anmasıydı. İşte bu riyasız dostlukları nedeniyle fullantalya.com ’a teşekkürlerimi iletiyorum. Boşuna yazmadığımızın resmidir.

İstanbul’umuzu anlatan en iyi rehber kitaplardan birini Evliya Çelebi yazmıştır. Şakaname adlı eserini ilk defa bu kitapta öğrendim. Teşekkürler fullantalya.

Sheraton Voyager, Rixos

Antalya gibi şahane bir şehir için aynı güzellikte bir şehir bloğu fullantalya’ya başarılar diliyorum. Antalya deyince aklıma gelenler: Shareton Voyager Otel sanırım şimdi Rixos  olmuş. Yine Antalya deyince aklıma gelen Kaş Kalkan, Manavgat Şelalesi, Alanya... Yörükler,  pehlivanlar, Toroslar… Antalya Kaleiçinde yediğimiz güzel akşam yemeği, parkın adını hatırlamıyorum ama büyükçe bir parkta eşimle birlikte içtiğimiz semaver çayı aklımda kalanlar.

Yorgun Herkül Heykeli

Arkadaşlar gönderdiğiniz magnetler de yaratıcı. Tam bir şehir bloğuna yakışır şekilde.
Yorgun Herkül magnetini de görsele eklemek iterdim ama birileri hacı etmiş bizim magnetleri. Herkül ile ilgili yazılarıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Modavesaire dedi ki…
hmm o park Karaalioğlu( halk ağzında karaoğlan parkı) parkıdır kesin...ben ilk ve ortaokulu kaleiçinde iki okulda okudum..okuldan sonra yat limanına inerdik, sınıftan denizi izlerdik, aah aah..ne günlerdi... bakayım bi antalyamın bloguna:))
Başak dedi ki…
Övünmek gibi olmasın ama Antalya'mız çok güzeldir çokk. Çok güzelde yazmışsınız. Teşekkürler. Büyük park karaoğlan parkıdır semaver çaylarıda meşhurdur.
Blogger Bolat dedi ki…
Sayenizde öğrenmiş olduk, hayatımda içtiğim en güzel çaylardan biriydi :) Otelde güzel bir yerdeydi, biliyorusunuz :) Güzel bir blog, tebrik ediyorum bloggerları.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle, Türkiye'nin Cannes'ı diyebiliriz :)
RABİA SERTELİ dedi ki…
Resmini koyduğunuz magnetten anladığıma göre Antalya'da portakal ağaçları ile bir problem var galiba. Bu memlekette dertli olmayan bir köşe bulamayacakmıyız! :(
LILA MOONLIGHT dedi ki…
Ne guzel bir jest yapmislar, sen de onlara cok guzel bir tanitim jesti yapmissin, ilk rahat zamanda bakicam bloglarina : )
Esin Bozdemir dedi ki…
Ne güzel bir kardeşlik ve ne güzel bir dayanışma olmuş...Duyarlı, bilinçli ve incelikli!..Bilgiler için teşekkürler sevgili Bolat ve fullantalya dostlarına da bu güzel paylaşımları adına selam olsun buradan...siteyi inceleyeceğim..
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, bizim burada boş araziye gökdelen dikerken Antalya'da portakal yerine palmiye dikiyorlarmış :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle, çok güzel bir jest yaptılar :)
Blogger Bolat dedi ki…
Evet, güzel bir şehir bloğu olmuş fullantalya...
Mutlu Eller dedi ki…
Antalya`ya gitmişliğim var ama çok bilmiyorum doğrusu.
İyi olmuş, sayende tanıdık onları:)
Blogger Bolat dedi ki…
Her şehrin böyle blogları olmalı bence Semi :)
Melange dedi ki…
Güzel bir site olmus Fullantalya, magnet de düsündürücü, üzücü ve bu anlamda basarili, güzel bir hediye..
Evliya Celebi'nin kitabini merak ettim, oldukca enteresan olmali..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı