Fış fış kayıkçı!
İstanbul Modern’deki iki sergiyi
Sebla Şahin, küratörler Çelenk Bafra ve Sena Çakırkaya eşliğinde geziyoruz. İstanbul Modern Estambul'un yüz akı bir proje. Devletin yapamadığını
Eczacıbaşı ailesi yaptı.
3 metre uzunluğunda 50
cm eninde tamamen kuş tüyü bir kapıdan giriyorsunuz (ahanda
öldünüz ya da kibarca pass away durumu) kuş kanatlarında ahiret yolculuğu. O da
ne! Öte dünya yerine boşluktasın etrafın yıldızlarla dolu ortam karanlık
karşınızda iki oda ve iki dünya ortası araf. Dünyanın birisi coğrafi görünümlü yemyeşil, dağlar ovalar kısaca cennet. Diğeri parsellenmiş dünya orası benim burası senin
türünden sınırlar çizilmiş, sınırların kutsandığı, abuk çizgiler uğruna
milyonların öldüğü siyasi atlas görünümlü dünya (alın size cehennem). İçeri
girdiğinizde şok oluyorsunuz, ıııgaağaaaaiiiiii şeklinde bir arya ile tüyleriniz
diken diken oluyor. Ölünce tüy kalır mı orası, şimdilik soru işareti olarak
kalsın. Çelenk Bafra söyledi arya bile tersten söylenmiş, gerçekten çok
etkileyici. Hale Tenger ile aynı ülkenin vatandaşı olduğum
için mutlu oldum.
“Modernlik? Fransa ve Türkiye’den Manzaralar”
Küratör Çelenk Bafra anlatıyor biz ağzının içine bakıyoruz. Çok başarılı buldum kendisini. Mercii küratörüm. Sergide birbirinden güzel eserler var ama beni en çok etkileyen Hale Tenger’in Strange Fruit “Tuhaf Meyve” adlı eseri oldu. Şöyle bir şey düşünün, yaklaşıkPrix Pictet sergisi
Nasan Tur’un
artık olmayan SSCB, Yugostlavya, Doğu Almanya gibi ülkelerin olmayan bayraklarından
oluşturduğu enstelasyon, Ayşe Erkmen’in mayınlı ve bombalı seramikleri ve Fış
Fış kayıkçısı ve tabiî ki Sarkis pembe
odası. Son olarak şunu belirteyim Thomas Hirschorn’un One World adlı eseri
ATLAS’ın artık görevini tamamladığını ve dünyanın yükünün üzerimizde olduğunun
resmidir. Prix Pictet sergisinde küratör Sena Çakırkaya’nın anlattıkları arasında benim favorim Rena Effendi adlı Azeri sanatçı
oldu. Çok teşekkürler Sena Hanım.
Çağdaş Sanatların
Mabedi İstanbul Modern, "hoş bulduk" Sebla Hanım, "hoş bulduk" Çelenk
Bafra, "hoş bulduk" Sena Çakırkaya "hoş bulduk" çok teşekkürler Semi, iyi ki varsın.
Fotoğrafın hikayesi şu Ayşe Erkmen'in "Fış Fış" adlı eseri aslında tın tın tenekeden bir dünyada yaşadığımızı anlatıyor bir çok şeyin greenwashing olduğunu adeta gözümüze sokuyor. Elbette, bizler de biliyoruz bir çok şeyin sahte olduğunu! Tıpkı yüzemeyen şu teneke yeşil kayık gibi.
Fotoğrafın hikayesi şu Ayşe Erkmen'in "Fış Fış" adlı eseri aslında tın tın tenekeden bir dünyada yaşadığımızı anlatıyor bir çok şeyin greenwashing olduğunu adeta gözümüze sokuyor. Elbette, bizler de biliyoruz bir çok şeyin sahte olduğunu! Tıpkı yüzemeyen şu teneke yeşil kayık gibi.
Yorumlar
Eczacıbaşı ailesine bir defa daha teşekkürler...
Ama senin gitmen çok iyi oldu. Ben teşekkür ederim, gittin, gördün, aktardın...
Sen bu postu Sebla Hanım`a da atarsan iyi olur. Bir de Twitter hesabından İstanbul Modern`e. (zaten yaptıysan dikkate alma. Yapmadıysan yaparsan sevinirler, onlar da yayınlar.)
Sevgi ve ışıkla kalın...
Genelde çok okuyan ama bir türlü yoğunluktan bu tür şeylere vakit ayıramamanın,hem üzüntüsüyle hem de hayranlıkla okudum...
Okumaya karşı zaafım olmakla beraber, hayatım boyunca sizin gibi insanlara özendim ve ne yazık ki yaşadığım şehrin değerini bilmediğimi bir kez daha fark ettim.
Büyük bir merakla takibinizdeyim sizi de beklerim.
Sevgiler...
Yorum Gönder