İstanbul'da Mistizm, Mistik Alem ve Dan Brown


yaşar iliksiz mistiszm konstantinin sırrı istanbul

Mistizm, Mistik Alem 


Bilmiyorum aranızda mistizme merakı olanınız var mı? İstanbul ve mistizm deyince aklıma mistikalem.com geliyor. Kurucusu Yaşar İliksiz dostumdur, akıldan kopmayan sıkı bir mistizmcidir, yazardır, şairdir, gazetecidir. En önemlisi dostluğu ve insanlığıdır. Yaşar İliksiz eğer bu postu okur “Ulen insan dostunun okuyacağını bile bile böyle yazar mı?” derse haklıdır. Övülmesi gereken insanı yüzüne de arkasından da övmek lazım bunu öğrendim 38 yaşımda.


Konstantin'in sırrı, Dan Brown'un İstanbul'u infrno, cehennem

Şimdi işin sövgü kısmına geliyoruz. Arkadaş insan arkadaşının kitabının çıktığı Remzi Yayınevinin vitrininde (Konstantin’in Sırrı) ya da idefixte (kurtarıcı,son kabadayının 24 saati) dolaşırken mi görür? Kaç kere diyoruz şu kitabı yayınevine verince haberimiz olsun ama dediğimizle kaldık. Oh abi fırça işi de tamam! 

Mistikalem.com’da Dan Brown’un yeni romanı Inferno Türkçe adıyla "Cehennem" ile  ilgili bir yazı okudum. Billiyorsunuz kitapta İstanbul'dan bir hayli bahsediliyor. Henüz Dan Brown’un yeni kitabını satın alamamıştık ama bu mistik kitapla ilgili ilk kritiği mistik alemde okumuş olduk. Teşekkür ederiz, editör arkadaşımıza. Bu arada mistizm ile ilgili yazmak isteyenler de davet ediliyor mistikalem.com’a.

Yazar olmak isteyenler mistikalem@gmail.com adresinden siteye başvuru yapabilirler.

Mistik kelimesinin kökeni etimolojisi

Mistizm kelimesinin kökeni Yunanca’dan gelir. Dudak ve gözleri kapamaktır, bir anlamda içe dönüş yani.Yunan kültünde ayinlere mysteria bu ayinlere katılanlara da mystes denilirdi. Mistik insan akıl ve bilgiden kopmayıp mistizmi sezgi aracı haline getirirse bilgeliğe doğru ilerler yoksa şizofren olur amanın dikkat. Hay bu etimoloji merakıma.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Mistisizm hepimizin ucundan bucağından tanıdık olduğumuz bir kavram bence.Gelişip gelişmemesi de kişiye bağlı.
Verdiğiniz linkin yararlı olacağını düşünüyorum.
Etimoloji merakınıza söylenmeyin lütfen.Bilmediklerimizi öğrenmemize, unuttuklarımızı hatırlamamıza yardımcı oluyor.
Unknown dedi ki…
Cehennem alındı okunacak kitap kardeşliği ile birlikte... ama senin dosttunda kitapkarina bakilacak tarihi bezelye :)
Bana Sıkça Yaz dedi ki…
İstanbul'da yaşayıp da şehrin o mistik havasını hissedip ürpermemiş olan var mıdır acaba?

Sevgiler

Yani doğup büyüdüğümüz Şu alemlerin alemi İstanbuL'umuzda Mistik ! özelliği olmayan bir doku yok
Keyfini sürelim derim Nefes aldıkça
Melange dedi ki…
Ilgi cekici bir sayfa mistikalem.com..

iyi ki var etimoloji merakin, sayende hazira konup, ögreniyorum hep birseyler :)
Ozlemaki dedi ki…
Percy Shelley amca der ki: "her şeyin kökü Yunanca'dır" ayıptır söylemesi =) tamam her şey olmasa da çok şey diyebiliriz. seviyorum ben bu dili, çok seviyorum. kitaplar not alınmıştır efenim.
Koca Fil dedi ki…
Derin dünya mistisizm.
Blogger Bolat dedi ki…
Geceler beni mistik yapar her nedense, karanlık mıdır gizemi yaratan yoksa bizim beyin soğancığı mı bilmiyorum :)
Blogger Bolat dedi ki…
Emir, adam tuğla gibi kitap yazıyor ama helal olsun eline alınca maksimum 1 hafta içinde kitap bitiyor :) Bence çok iyi yazar çook.
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle İstanbul'un etkisi büyük :) camiler, kiliseler, havralar, yereltı dehlizleri, surlar, türbeler, mezarlıklar, ayazmalar, sarnıçlar gizemin parçası :)
Blogger Bolat dedi ki…
Kesinlikle aynı fikirdeyim, İstanbul'un mistizmini bilen şehrin de keyfini çıkarıyor demektir :)
Blogger Bolat dedi ki…
Her öğrendiğim kelimeyi bir gün lazım olur diye yazıyorum kenara ansiklopedi mi yapacağım nedir :))
Blogger Bolat dedi ki…
Özlemaki, ama öyle gerçekten :)) Uydur uydur yazmışlar komşumuz güzel insanlar :))
Blogger Bolat dedi ki…
O derinliklere fazla dalmamak lazım, gerçeği biraz da yüzeylerde aramak lazım :))
Unknown dedi ki…
Evet cok dalip siyirmak var mistik alemde :-) Fakat ciddi bir alan oldugunu dusunuyorum, ic dunyamiza dokundugu icin ya korkuyoruz ya da kolayina kacip alay ediyoruz, yapmamali, tas aldigi kadar doldurmali :-)))
Adsız dedi ki…
Demek ki gündüzleriniz fazla hareketli geçiyor ve gece etrafınızdaki yabancı aura etkisi azalıyor.Tabii bir de beden-ruh bağının güneşin etkisi azalınca daha gevşek olduğunu da hatırlamalı. Bu durumda beyin soğancığı da üzerindeki baskı azaldığından daha rahat salınıyor ortalıkta:)
Blogger Bolat dedi ki…
Dalmamak lazım fazla derine Başakjım :))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi