Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Zaman akıp gidiyor dur demek olmaz 


Zaman hızla akıp gidiyor. Yine geldik bir Ramazan ayının başına. Şimdiden tüm blogger arkadaşlarımın Ramazanını kutluyorum. Ülkemiz, milletimiz, devletimiz ve geleceğimiz için hayırlı olsun.

Ramazan gelmeden son balık yemeğimi de yaptım. 5M Migros’a uğradım tezgâhlar boş, av yasağı var, hemen karşısında Real’e uğradım orada da öyle bir akıbete uğradım. Tam balık tezgâhından ayrılacakken buzlara yatırılmış Vatozları gördüm, biri al diğerini alma olmaz ayıp olmasın diye ikisini birden aldım.

Vatoz nasıl bir balık türüdür?


Sırtlarında mahmuzu olan, kıkırdaksı kemikli, kanat uçları akordeon şeklinde kılçıklı, kalkana benzer tadı olan, kumda yaşayan bir balık türüdür. Ülkemizde pek yenilmediği için Avrupa’da tüketilir. Denizlerimizde vatoz bulunur, hatta 300 kiloluk bir vatoz yakalanıp sergilenmiştir. Duyduk duymadık demeyin.

Vatoz aldım evde isyan var!


Evet, Vatozları aldım eve geldim. Evde İsyan var arkadaş. Vatoz yenir mi? Ülen, yenmese alır mıyım yeniyor işte. Vatoz yenir anacım yenir. İsmi balık seven millet arasında fukara kalkanıdır, tadı kalkan gibidir, sırt kısımları bembeyaz etlidir, evde yaparsan kokmaz, balık pişirdiğini bile bilemezsin, kalkan gibi tavada yapılır, ben parçalattım ona beleyip kızgın yağa attım. Bi güzel pişirdim. Balık Masaya geldi.

Ama millet yemeye alışkın olmadığı için akordeon gibi olan Vatoz balığının kılçıklarını nasıl ayıklayacağını bilemediler. Ben bir güzel uygulamalı olarak tarif ettim, herkes afiyetle yedi, 6 kişiye 2 adet vatoz vatozun bir tanesi 2.5 kilo geliyor dolayısıyla 6 kişiye 5 kilo balık fena değil çünkü vatozun kemikleri iri olur kemik diyorum dikkat edin kılçık değil.



Vatoz yenir mi?


İstanbullu vatoz yemeye alışık değil bir kadın garipsedi bu balık yeniyor mu diye sordu? Yenmese tezgâhta ne işi var ablacım! Yeniyor yüz yıllardır da yenir ama öyle kilo kilo tüketeceğin bir balık değil değişiklik olsun diye yenen bir balıktır. Tezgahlarda da nadiren görülür siz ona değişik bir tad diye bakmalısınız.

İstanbullu olup balık kültürü almamak olmaz


Yarımada da oturup balık kültürü edinmemek olmaz. Bana kalırsa İstanbul’da oturan herkes hangi balığın hangi mevsim de yeneceğini bilmeli ki ona göre balık yesin. Yoksa tezgâhta mecbur kalmadıkça yemediğim, çipuraları afiyetle yemek zorunda kalırsınız.

Tavada Vatoz Balığı Tarifi



İnternette bir sürü Vatoz balığı yemeği tarifi bulabilirsiniz. Fırında yaptım, buharda yaptım ama en güzeli kızgın yağda çıtır çıtır olanı. Vatoz parçalarını balıkçınızda jülyen dilim doğratın, sonra onları unlayıp kızgın tavadaki yağa bırakın vatozunuz yılan gibi kıvrılacak endişe etmeyin diğer tarafını çevirdiğinizde kendiliğinden düzelecek. Kızarttığınız Vatozun  unlu derisini yemeyin sağlıklı değil çok yağ içerir.

Vatoz Balığı Yemek Tarifi



Vatozu balıkçınıza temizletin. Kuyruk kısmını asla almayın atın. Kanatlar ve sırt kısmı kalsın. Vatozu sirkeli ve limonlu suda 1o dakika bekletin sonra. O suyu süzüp tekrar temiz suda yıkayın ve vatoz balığı parçalarını derin bir cam tencereye derin tavaya atın. Üzerine vatozu kapatacak kadar su ekleyin. Sonra birkaç arpacık soğan atın.1 kaşık sirke 1 kaşık limon ekleyin. Kaynayan suyun içine bir tutam maydanoz ekleyin. Yaklaşık 15 dakika bekledikten sonra balığınızı servis için hazırlayın. Üzerine kızgın tereyağı ilave edin tereyağını hafifletmek için 2 yemek kaşığı sirkeyi kızdırıp yine servis yaptığınız balıkların üzerine ilave edin. Afiyetle yiyin.

Fotoğraf Kaynak: Wen's Delight


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Kavat ya da Gavat Kelimesinin Kökeni, Etimolojisi