İstanbul Tarihi İçin Önemli bir Kitap


I. Constantinus tarafından İmparatorluğun yeni başkenti ilan edilen İstanbul
İstanbul Bizanslılar Kitabı

Ülkemiz toprakları, kültürel mirasının zenginliği ve çeşitliliği bakımından dünyanın en iyi ülkesidir. Ben şunu söylüyorum: İçinde yaşadığımız ülkenin dünü de bugünü de bize aittir. Bizans tarihini  de Türk tarihinin parçası olarak algılamak gerekir diye düşünüyorum. Bu toprağın altı da bizim üstü de! Bu ülkenin sınırları içinde yaşamış olan geçmiş uygarlıklar önce bizim sonra da dünyanın kültürel ve tarihi mirasıdır.

Önemli bir kitap yayınlandı. İngiliz tarihçi Prof. Dr. Averil Cameron tarafından hazırlanan "Bizanslılar" kitabını ben çok önemli buluyorum.  Prof. Dr. Semavi Eyice hocamızdan sonra  bir batılı tarihçinin gözünden Bizans'ı okuyacağız. Kitap Bizans İmparatorluğu’nun karmaşık tarihini, etnik yapısını ve kültürel kimliğine bir giriş niteliği de taşıyor.

Blogger Bolat'ın üst tema resmi neyi ifade ediyor?



Header'ımı buradan izah etmek istiyorum. Başlangıçtaki geyik, geyik atmayı anlatmıyor, neoliti çağ istanbul'unu temsil ediyor. İkinci resim "Via Egnatia" Roma yolu, üçüncü resim Ayasofya meleği Hiristiyanlık mirasını ve Bizans'ı temsil ediyor. Kızkulesi "Aşkı" Galata Cenovalıları, son resim Türkleri ve buna bağlı İstanbul'un İslam izlerini temsil ediyor. Hepsini de seviyorum. Sevgili Olcay'a buradan sevgilerimi, saygıları gönderiyorum.

Ödüllü bir kitap teşekkürler İş Bankası


Önemli bir misyonu yerine getiren Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'na teşekkür ediyorum. 2006 yılında John D. Criticos ödülüne layık görülen Bizanslılar'ı bizlere hazırladıkları için. Kitap İstanbul severler için bir danışma kaynağı niteliğinde. Ben Blogger Bolat olarak bu kitabı kütüphanem için satın alacağım. Ne yazık ki bu kitaplar İstanbul'un kütüphanelerine satın alınmıyor. İlçe halk kütüphanelerinde dahi bu kitabın olması gerekir diye düşünüyorum.

Kitapta, yeni doğmuş İslam dini ile Hıristiyanlığın karşılaştığı yer olan Bizans’ta bu iki medeniyetin bazen çatışma dolu bazen de birlikte var olmanın yollarını aradıkları ilişkilerine ışık tutuluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı