Abiye Kelimesinin Anlamı ve istanbul'un En iyi Abiye Butikleri

İstanbul'da Abiyeli Günler

Nişantaşı Abiye Elbise Mia Butik

Bugünlerde nere gitsem etrafımda zarif kadınlar. Birçoğunun abiye giyimli olduğunu gördüm. Dikkatimi çekti. Eşime sordum hayırdır yahu etrafta bunca abiye giymiş kadın var. Sebebi nedir? Boş boş baktı ve şöyle dedi:

“Okullar kapanıyor mezuniyet geceleri var Bolat, yaza merhaba partileri var Bolat, insanlar evleniyor düğünü ve nişanı var Bolat söyletme beni, gayet normal bir durum. İstanbul’da abiye modası başlamadı yani” dedi.

“Noldu hoş bir kadın mı gördün” diye ekledi. Saklamadım hepsi hoştu dedim. Onca özenerek giyilmiş kıyafet, saçı var, makyajı var, ayakkabısı var, çantaşı, tokası, takısı var. Güzel elbette. Güzel değil desem o emekler çarpar beni.

Eşime sordum abiye nedir biliyor musun?


“Yok dedi ben Topağacı’nda büyüdüm abiye nedir bilmezem, gel öğret bana!”
Bir kasabalı olarak bize susmak düştü, inanın üstelemedi. Ben de söylemedim.

Belki siz merak edersiniz diye yazma gereği duydum. Biliyorsunuz etimoloji merakımı. (Hay o etimoloji merakıma)

Abiye, Fransızca’dan dilimize geçmiş bir sözcük, gece kıyafeti demek.
Fransızca kökeni “habille” şeklinde.

Ama aslında o sözcüğün Arapça kökenli olduğunu biliyor muydunuz?



Arapça’ da “abiye” a’sında uzatma var,  yüzünü örten utangaç kadın demekmiş!
Fransızlar kelimeyi Araplardan almış, özel bir davete, törene, toplantıya has giyilen kıyafet anlamında kullanmışlar!


Abiye giyerken bunu hatırlayın ve hikâyesini anlatın bilgi paylaştıkça güzel diyorum.
Bir de İstanbul notu. İstanbul’da Nişantaşı, Topağacı’ndaki butiklerde vitrinler birbirinden güzel kıyafetlerle süslü.

Her kayınvalide ziyareti’nde gözüme çarpar. Nişantaşı’ndaki Karakolun karşı sokağından 10 metre sonra bu butiklerden onlarca görürsünüz.

Mezun olacak gençlere başarılar, evleneceklere mutluluklar, davete gideceklere de iyi eğlenceler dilerim.

Terörsüz, şiddetsiz, güzel günlerde görüşmek dileğiyle…

Hayırlı Ramazanlar İstanbul…


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hadımköy, İstanbul'un en tuhaf köyü

Vatoz Balığı Yaptım Evde İsyan Çıktı

Blog Yazarının Eşek İstavriti, Azman İstavritle İmtihanı